Hej!
Golvvärme slutat fungera. Eftersom inte är något el kunnig testade jag med en likadan termostat från andra badrum.
Händer inget. Då ville jag testa med att byta givaren men slät sönder eftersom den fastnade i röret. Fick bara sladen ut.
Kan jag ta in en annan givare in fast det sitter en liten bit av det gamla in?
Så tacksam för al hjälp.
 
Fick du inte ut den g:a tror jag att det blir svårt att få in en ny, den nya måste ju komma in så långt att den ligger i golvet. Köper du en termostat med både golv och rumsgivare kan du i nödfall köra enbart på rumsgivaren men du kommer då att växelvis få varma/kalla golv.
 
E elmont skrev:
Fick du inte ut den g:a tror jag att det blir svårt att få in en ny, den nya måste ju komma in så långt att den ligger i golvet. Köper du en termostat med både golv och rumsgivare kan du i nödfall köra enbart på rumsgivaren men du kommer då att växelvis få varma/kalla golv.
Det är själva givaren som är kvar inne ca 30mm lång.
Kan jag sätta in en annan fabrikat termostat med rums givaren om jag blir tvungen att köpa?
 
  • Gilla
Riggvägen
  • Laddar…
  • Gilla
Riggvägen
  • Laddar…
Ska prova det. Tusen tack för hjälpen
 
  • Gilla
Riggvägen
  • Laddar…
E elmont skrev:
Om du tar en dragfjäder (typ [länk]) så kan du se hur långt du kommer in i röret och ev golvet. Kan du trycka in fjädern så långt att du hamnar ute på golvet så kan du även stoppa in en golvgivare. En termostat där man kan välja golv eller rumsgivare är [länk]
Javisst! Det är bara att trycka tillbaks den gamla givaren så långt det går i röret och pilla in en ny i samma pipa.
 
  • Gilla
Biber
  • Laddar…
Det blev inte som jag trodde. Längden på gamla givare som jag slät sönder är mycket lägre än jag trodde. Försöker dra loss men hjälper inte.
Har ni någon idé hur ska jag göra?
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Då återstår att öppna väggen och försöka eller använda rumsgivare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.