Söker efter ett begagnat villalarm med trådlösa dörrkontakter (5 st) och rörelsedetektorer (3 st) + trådad inomhus- och utomhussiren samt fjärrkontroll. Är ett begagnat Visonic Powermax+ larm helt fel eller?

/Lennart
 
Hej,
Jag har ett PowerMax+ som jag ska plocka ner. Antal rörelse, magnetkontakter, vattensensorer, fjärrkontroller, extra panel, GSM-sändare, röksensorer.
Hör av dig via PM om intresse finns.
/J
 
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Tack för erbjudande, köpte ett begagnat komplett system för några veckor sedan men har inte fått upp det än. En fråga, den trådlösa överföringen på 400 eller 800 bandet?

/Lennart
 
Hej,
Här gäller 868 MHz. Mina är det.

Vilka är dina på?

/J
 
Vet inte, har PowerMax+ olika varianter på överföringsfrekvens? Varför jag frågar är att mitt g:a alarmsystem Powerwawe 8 låg på 400 Mhz bandet och vad jag förstår så är 868 MHz bättre när det gäller störningstålighet "utifrån"

/Lennart
 
Om jag minns rätt är 868 med övervakning av enheterna (störningsskydd).
/J
 
Har börjat med installation av mitt begagnade Powermax+ som är märkt med Trygga Hem och som heter TH5000.
Jag vill göra en fabriksåterställning för att få bort alla befintliga telefoninställningar mm. Och jag använder installatörskoden 8888 och kommer då vidare i trädet, men rutan med "fabriksåterställning" finns inte. Hur kommer jag åt "Masterläget" ?

Fann på webben hur man gör hårdvarureset för Powermax+
-Kopplade bort nätanslutning och batteri
-Skruvade av bakstycke
-Byglade pins "RST"
-Kopplade in batteri
-Koppla bort batteri
Tog bort bygel över "RST"
Skruvade ihop och anslöt batteri och nät.

Men det blev ingen fabriksåterställning, provade en gång extra. Har Trygga Hems TH5000 låst mjukvara på något sätt?

/Lennart
 
Redigerat:
L LJN1954 skrev:
Har börjat med installation av mitt begagnade Powermax+ som är märkt med Trygga Hem och som heter TH5000.
Jag vill göra en fabriksåterställning för att få bort alla befintliga telefoninställningar mm. Och jag använder installatörskoden 8888 och kommer då vidare i trädet, men rutan med "fabriksåterställning" finns inte. Hur kommer jag åt "Masterläget" ?

Fann på webben hur man gör hårdvarureset för Powermax+
-Kopplade bort nätanslutning och batteri
-Skruvade av bakstycke
-Byglade pins "RST"
-Kopplade in batteri
-Koppla bort batteri
Tog bort bygel över "RST"
Skruvade ihop och anslöt batteri och nät.

Men det blev ingen fabriksåterställning, provade en gång extra. Har Trygga Hems TH5000 låst mjukvara på något sätt?

/Lennart
Inte otänkbart att dom har egna koder etc för att förhindra att kunden kan ha nytta av larmet efter uppsägning.
 
Har idag fått upp larmet och fått till en hygglig konfiguration med 4 trådlösa dörrkontakter och 3 st rörelsedetektorer + fjärrsändare. Kopplat på en extra ljusstark inomhus siren som jag använde med mitt g:a larm. Har också beställt från England en Visonic trådlös utomhus siren med blixtljus.

Hade inbrott i juni då bovarna lyft ur en isolerglasruta och kröp in men missat att det fanns invändiga rörelsedetektorer som löste ut inomhus sirenerna som ljöd med över 110 db så dom stack snabbt utan att få med sig något av större värde. Så min erfarenhet är bra sirener inne och ute är effektivt om bovarna kommer in.

Mer, vad jag inte riktigt fått grepp på är hur man definerar att endast dörrkontakter är aktiva vid "HOME" läge?

/Lennart
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.