Nu lyser det inne i garaget med
 
  • Välupplyst garage med två portar, verktygshyllor, gräsklippare i förgrunden och lysande taklampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Nästa grej är att koppla in golvvärmen, dvs fördelare i garaget och inne i huset skall Nibe ECS 40 kopplas till pannan ( Nibe 750) samt kulvertslangen i bägge ändar.
 
  • Installation av golvvärmerör och kulvertslang redo för anslutning till uppvärmningssystemet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
GIX GIX skrev:
Nästa grej är att koppla in golvvärmen, dvs fördelare i garaget och inne i huset skall Nibe ECS 40 kopplas till pannan ( Nibe 750) samt kulvertslangen i bägge ändar.
Spännande. Kommer 750n räcka att värma garaget oxå? Vad har du tänkt att ha för temperatur och hur mycket issolerat du? Lite sugen på att göra liknande men mitt garage är nästan dubbelt så stort.
 
Jag har 140 i väggarna och 240 i taket. Tänkte hålla runt 15 grader i garaget. Just nu så är det överkapacitet på pannan och den bör räcka till garaget med.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
GIX GIX skrev:
Jag har 140 i väggarna och 240 i taket. Tänkte hålla runt 15 grader i garaget. Just nu så är det överkapacitet på pannan och den bör räcka till garaget med.
Då är det väldigt lika. Har lite mer i väggar och tak men volymen blir mycket större med 5.5 i tak. Får nog ändå köra på en separat lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.