Hej

Skall köpa mig en robotgräsklippare

Enkel gräsmatta ca 750 m2 inga direkta lutningar och inga hinder. Orkar inte läsa alla tester (verkar vara värre än köpa mobil)

Tänkte inte lägga mer än max 10-12 000 kr (Kanske någon har sett någon rea?)

Såg Robotgräsklippare 1500m² - E1800 WiFi som var billig men är det något att ha?

Behöver inga finneser bara att den fungerar, så kom gärna med tips om vad och var jag kan köpa någon bra för det priset. tack på förhand
 
Tips. Köp någon klippare från Husqvarnafamiljen, alltså Husqvarna, Gardena eller McCulloch. Då får du en maskin som fungerar över tid.

Tips: Wifi-inställning av klipparen är en kul grej men tillför inte så mycket. Har du klipparen på fritidshuset då är fjärrövervakning/styrning bra, annars inte.
Klipparen ska installeras och sedan själv sköta klippningen.

Tips: Titta på företagens hemsidor, där finner du återförsäljare.
 
  • Gilla
kardborren
  • Laddar…
Gardena inköpt tack, så nu skall det installeras i helgen
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
H Husgubbe skrev:
Gardena inköpt tack, så nu skall det installeras i helgen
Blev en enklare Sileno 100, kom över en för 9 000 hos grangården och tycker den fungerar kanon och enkel att få på plats och jag klarar mig utan massa finesser då den gör sitt jobb. .

Det man kanske skulle ha önskat är regnsensor, men då blev det lite mer pengar.

Känns lite så att man nu har pensions säkrat sitt boende. Byggde/köpte nytt hus och köpt robot dammsugare, döpt till dammit och nu med robot gräsklippare döpt till skalman :) Så vår arbetsfördelning hemma har blivit skev eftersom min lott sen 30 år har varit dammsugning, klippa gräset och fixa trasiga avlopp/ ta bort spindlar i källaren som nu inte finns i nytt hus, mot att min fru alltid stryker åt mig och hon har alltid tyckt att hon var vinnaren men nu är hon inte lika nöjd med fördelnigen så det blev ny ångstation och då fungerar upplägget igen. .
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Har förstått att regnsensor kan vara svår att få driftsäker. Vatten/fukt kan bli liggande över sensorn och förhindra klippning under lång tid. Fuktiga blad och grenar kan falsktrigga sensorn.

Hq/Gardena-klipparna är byggda för att kunna klippa i regn. Klarar inte Silenonserien nu även att bli avspolad med trädgårdsslangen?
 
Ja den skall klara regn, tänkte mest att det blir bättre resultat om man inte klipper vid regn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.