Jag har tre små gräsytor på ca 100 kvm totalt, se bild. Det är helt plana ytor och mellan gräsplättarna så ligger det hyfsat jämn smågatsten. Skulle det gå att installera robotklippare som transporterar sig själv mellan ytorna och hur skulle ni i så fall rekommendera at jag drar kablarna för att undvika att den kör på uppställningsplats för bil mm? Kan ni rekommendera någon klippare som är lämplig för mina förutsättningar?

Jag skulle vilja ha laddningsstationen där jag ritat in den röda fyrkanten i nedre vänstra hörnet eftersom det är längst från gatan och där det finns el framdraget.

Schema över trädgård med tre gräsytor, smågatsten, parkerade bilar och markerad plats för laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Har ingen robot själv , knivarna snurrar hela tiden dom stannar inte förrän den ska till stationen och parkerar där , vad händer om den ska gå över en grusgång med snurr på knivarna ,, blir nog till att köpa nya knivar ofta då , skulle tro att den måste ha en egen väg mellan ytorna med gräs eller någon plan stenläggning tex 2 st 30 cm betongplattor
Vad är det för beläggning utmed huset , Se skissen
 
  • Skiss av trädgård med gräsytor, två stigar med röda och svarta linjer och en robotgräsklippare vid stationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar. Min skiss var kanske inte så tydlig, det tegelfärgade rutmönstrade fältet ska föreställa mitt hus, så det röda alternativet går bort :) Det gråa i bilden ska föreställa gatsten, typ sådan här:

Närbild av gatsten i grå nyanser med rutmönster som kan användas som underlag för trädgårdsrobotar.

Du tror inte att en robot klarar att gå på denna ytan även om knivarna snurrar?
 
R
Kan inte svara på det men troligtvis klarar den att gå över gatstenen om inte knivarna är för lågt ställda men det får nog inte vara för gropigt så den studsar , det är inga fjädringar på dom , kan kanske hoppa lite och ev ändra riktning , men därom vet jag inte Så det ska nog gå att lägga avgränsningslinjer så den åt runt på alla ytor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.