Hej

I somras hyrde vi ett hus i danmark som verkligen var sådär härligt genomgående fint med tanke på lösningar och materialval. Bland annat i taket i både vardagsrummet och badrummet (!) hade de en jättefin träpanel som jag verkligen blev betuttad i men inte lyckats hitta någon svensk motsvarighet till. Det såg ut att vara en botten av någon sorts svar fiberduk med träribbor (ek?) på. Vet inte om det hade någon ljuddämpande effekt, men snyggt var det.
Bild från vardagsrummet:


Det enda jag hittat som ser likt ut är produkten "3040 American White Oak, clear coating" man hittar på bild här http://www.screenwood.com.au/products/ceilingpanels/ceilingpanels.htm

Är det någon som sett något liknande i sverige och kan länka till en återförsäljare.
 
Finns inget som säger att det är en standardprodukt som man bara köper och monterar. Det är inget ovanligt att man beskriver hur man vill ha det och ringer in snickare som gör interiörjobbet från scratch.
 
Jag instämmer med de föregående inläggen. Det är inga konstigheter att beställa ribbor i önskad dimension från ett specialsnickeri. För att det ska se snyggt ut krävs mycket hög virkeskvalitet, i princip kvistrent. Det kan bli dyrt pga kvalitetskraven, men blir ju inga stora mängder sammanlagt.
 
Finns mängder med ribbor i aluminium/lättmetall i alla möjliga utseende. Då sätter man upp ett antal bärskenor först sen så klickar man i ribborna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.