Har haft hit ett företag i augusti som lade på ny ytpapp på mitt garage, jag fick en offert där det ingick ny fotplåt. Vi kom överens om att jag skulle riva den gamla provisoriska gummiduken som tidigare ägare lagt på innan dom skulle lägga ny papp, men efter att jag dragit bort den så ser jag att nästan halva takets råspont är i väldigt dåligt skick och bestämmer mig då för att riva alltihopa och lägga ny råspont.

Firman kommer tillbaka när sponten är bytt men säger att dom inte kan lägga ny ytpapp då det inte finns underlagspapp, detta antog jag skulle bytas i samband med ytpappen men får naturligtvis lägga ny själv. I samband med detta monterar jag ny fotplåt då den ska monteras ovanpå en 30cm bred underlagspapp och sedan ska det på underlagspapp ovanpå denna.
Jag SMS'ar företagets person som varit här och gett offerten att plåten redan är monterad för att få det i rätt ordning och att denna ska strykas från fakturan sen.

Men nu 1.5 månad senare när fakturan kommer i brevlådan så är 8lm fotplåt för 1200kr + arbete med på fakturan. När jag ringer upp personen i fråga på företaget så hävdar han först att dom monterat ny fotplåt ovanpå min som jag monterat, och när jag säger att det inte stämmer då det endast är 1 fotplåt på plats och att jag står och tittar på denna så ändrar han sig och menar att dom tagit bort min plåt och ersatt den med en av deras då min var för kort. Den var tvungen att vara minst 120mm för att klara av garantin, men den jag monterat sitter 150mm in på taket. Man känner t om skarven där plåten sitter.

Hur går jag tillväga med detta? Ska jag bestrida hela fakturan för att få en ny då jag inte vet hur mycket av arbetskostnaden som är för plåten dom "monterat" eller ska jag betala delar av fakturan?
 
Grillen Grillen skrev:
8lm fotplåt för 1200kr + arbete
Detta bestrider du, 2 timmar är väl rimligt att dra av, resten av summan betalar du.
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Tack för snabbt svar.

Ska jag ta en kopia på fakturan och skriva att jag bestrider 1200kr för fotplåt samt 2 timmar arbete à 460kr/h samt skicka in via brev till företaget?
 
  • Gilla
Bedholm
  • Laddar…
Ja det låter rimligt, men goggla lite på exakt vad som bör stå i din formulering då detta är utanför mitt område..
 
  • Gilla
thella82 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.