MultiMan
Nuvarande "Garageportsexperten"-reklam kidnappar Chrome när man försöker backa (bakåtpil, i mitt fall via knapp på en Logitech-mus) från er sida till en tidigare, då man direkt kastas ut från Byggahus och hamnar hos deras sida istället. När man väl kommit till deras sida så går det inte att komma till Byggahus längre eftersom bakåt-knappen är utgråad. Man behöver inte ens stå med muspekaren över annonsbannern för att det ska hända.

Aldrig inträffat med någon annan reklam tidigare, varken här eller annorstädes.

Mycket irriterande och nästan obehagligt eftersom reklamen tar kontroll över er sida!
 
MultiMan
Eftersom jag inte kan redigera inlägg efter en viss tid så kan jag meddela att det är precis likadant på en W10-dator (den tidigare är W7) med helt annan konfiguration, dock samma Chrome.
 
Var tvungen att kolla om samma sak händer mig, och det gör det. Men det kräver att jag har muspekaren över reklamen och klickar på backa-knappen på musen.

Håller med att det inte på något sätt är önskvärt
 
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Nuvarande "Garageportsexperten"-reklam kidnappar Chrome när man försöker backa (bakåtpil, i mitt fall via knapp på en Logitech-mus) från er sida till en tidigare, då man direkt kastas ut från Byggahus och hamnar hos deras sida istället. När man väl kommit till deras sida så går det inte att komma till Byggahus längre eftersom bakåt-knappen är utgråad. Man behöver inte ens stå med muspekaren över annonsbannern för att det ska hända.

Aldrig inträffat med någon annan reklam tidigare, varken här eller annorstädes.

Mycket irriterande och nästan obehagligt eftersom reklamen tar kontroll över er sida!
ladda hem och installera ccleaner free och kör filstädning så borde det lösa sig
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
t
 
MultiMan
@Per Eskilsson Varför inga kommentarer? Problemet fortsätter, senast idag.

T tergo skrev:
ladda hem och installera ccleaner free och kör filstädning så borde det lösa sig
[länk]
t
Alltid ansett att ccleaner är ett skitprogram och ännu mer efter detta: https://thehackernews.com/2018/04/ccleaner-malware-attack.html

Programmet är inte välkommet hos mig eftersom det även i sin rena form förstör mer än det löser.
 
Redigerat:
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Ja, vi hade missat detta. Vi testade i windows och lyckas reproducera felet där på så sätt att när vi försöker högerklicka på annonsen så klickar man oundvikligen på den. Beteendet är oönskat och ej i enlighet med våra riktlinjer.

Vi har skickat en felanmälan till mediabyrån som levererat annonsen och de har lovat att kolla på det.
 
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
Nu är Garageportexpertens annonser utbytta och nu ska det fungera korrekt. Vi har själva testat högerklicka i Windows. Hör av er om de fortfarande inte funkar korrekt.
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.