Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
X:160 watt

En ryggskada hindrar mig att dra igång en motordriven trimmer så det blir att koppla ihop 130 meter kabel. Hade varit perfekt hjälp med en batteridriven Stiga. Dessutom är de bättre för miljön.
 
X: 160W

När nu gräset äntligen kommit igång har jag fått inviga min robotgräsklippare som införskaffades i våras.
Nu är det ju så att den lämnar en remsa på några cm runt hela slingan och för att finputsa det och få den perfekta mattan skulle Stigas grästrimmer varit ett ypperligt komplement till just roboten.
 
Svar: X 160 watt.
Har idag en bränsledriven version som jag gärna ersätter med en batterimaskin , hade varit väldigt skönt att slippa inandas 2 takts avgaser
 
Svar: 160w

Jag har gjort om i min trädgård på sista tiden och det innebär att roboten klipper mindre och jag får trimma mer. I samband med detta har jah insett hur kass min nuvarande trimmer är. Det lossnar delar och den matar inte fram tråd som den ska. Det blir en hel del svordomar varje gång det ska trimmas..
 
Svar: X 160w
Det skulle vara underbart med en trimmer som inte ryker och väsnas med en lång batteritid då jag inte har uttag runt hela huset så eldrivet går bort .
Har 2st små barnbarn som är hos oss väldigt ofta + ett 3:e barnbarn på g. och vill absolut inte utsätta dessa för varken avgaser eller högt motorljud som skrämmer dom när dom vill vara med oss i trädgården och fixa.
 
160w

Min tomt har från att vara en blomsterprakt fram till 90-talet förvandlast till något som åtminstone humlorna gillar, grannarna kanske inte lika mycket.
Behöver hjälp av bra prylar för att trädgården ska återgå till sin forna glans (plus att jag vill bygga en damm och då är en trimmer sjukt praktisk till kanterna )
 
Hej hopp

Svar: 160 watt

Vore skönt med en trimmer utan sladd
Den jag har ställer bara till massa kladd
Med en batteridriven maskin från STIGA
Jag med sladden slipper kriga

Är så evigt trött att behöva skarva sladd, akta sladd, bära sladd, förlängningssladd. Sladd sladd sladd!!! :mad:
Med detta monster kommer gräs och annat inte ha en chans, nu vinner det ju ofta på walk-over då jag inte alltid orkar plocka fram allt som behövs.

//Tommy
 
X 160W

Vore ju perfekt till min fru som älskar att köra trimmer men batteriet på den gamla rackliga Jula trimmern håller bara ca. 15 minuter så vi skulle inte bara få snyggare rabattkanter snabbare, vi skulle också slippa en hel drös svordomar...
 
Svar: X. 160 watt

Det hade varit skönt att lägga trädgården i vintervila med vetskapen om att den nästa år skall tuktas med fintrimmer istället för röjsågen.
 
Rätt svar är 160W.

Vi har en väldigt kuperad tomt med många små platåer där det är svårt med sladdar eller tunga maskiner.
En batteridriven grästrimmer skulle underlätta våra trötta ryggar för att hålla gräset i schakt.
 
Rätt svar: X. 160W.

Motivering:
Har fått ärva en gammal grästrimmer som går på bensin som efter säsong är ett helvete att få igång, denna har numera våra närmaste vänner fått låna då de också tillträtt nytt hus så mitt mål är att de kan få ärva denna gamla av oss permanent så kan vi få denna nya fräscha trimmern och sedan så får vi låna ut den till dem vid behov och så kanske de köper en likadan :)
 
Svaret är x. 160w.

Jag skulle verkligen behöva en sån här till vår tomt. Den är idag väldigt kuperad och svåråtkomlig på sina ställen. Att göra allt detta med en sladdriven är en ren mardröm.
 
  • Gilla
Ladydi1114
  • Laddar…
160W
Bor på landet och har enormt mycket en grästrimmer hade kunnat hjälpa mig med :)

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
 
X. 160w
Nu är man långt ner på listan, men jag skulle ge denna trimmer till min gumma i present så jag slipper själv jämt trimma med vår bensinare. Då kan hon själv bestämma hur ofta det ska trimmas.
 
Svar 160W

Denna Stiga trimmer hade kommit väl till pass och underlättat i vardagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.