160W är rätt svar
Motivering: Nja, jag har egentligen inget bättre skäl än någon annan att vinna, men ökande ålder och minskande ork att köra stora röjsågen i långa arbetspass betyder att en behändig men samtidigt kapabel trimmer skulle göra livet i trädgården betydligt behagligare.
 
Svar X. 160 watt

Jag har en ganska stor tomt (5000kvm) med mängder av träd (säkert 100, varav hälften i anslutning till gräsmatta) som sambon prompt vill ha kvar, vilket gör att efterarbetet efter att man kört 1,5h med åkgräsklipparen tar minst lika lång tid. Eftersom röjsågen är för brutal mot träden tvingas jag använda den sladdrivna Partnern som följde med huset, och den orkar väl tunna grässtrån i bästa fall, om jag ens hittar skarvsladdar så jag når överallt. Lägg därtill att jag har en stenkant runt hela huset och grusgången (totalt över 100 meter) som är i ständigt behov av trimning.

Den här trimmern skulle verkligen göra mitt liv enklare.
 
Svar: x.

Har slitit hårt hela semestern med trädgården här hemma och gräset grönskar lite fortare än jag trott. Står nu här med en gammal gräsklippare men äger ingen trimmer då allt annat kostat så mycket i trädgården. Skulle va evigt tacksam för en sådan här fin maskin!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar X 160W

Har nyss köpt en stuga och det skulle näppeligen vara trevligt med en trimmer att finputsa med. Där det är svårt att komma åt med gräsklipparen. Stig åt sidan med Klippo så Stiga får stiga fram.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 160W
Jag önskar att få vinna den, då den jag har är för svag för ogräset! Jag vill säg gärna få det fint på tomten.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
X.160W

Nysådd gräsmatta och nytt hus, och en helt ny hobby har växt till liv hos mig. Trädgård och planteringar har aldrig varit ett stort intresse förrän nu. och:
Jag behöver kanske inte trimma mest i hela världen, det skulle troligtvis räcka med ca 20-25 minuter per gång.
Men icke desto mindre måste jag ha en trimmer för detta.
Att då ha en miljövänlig och tyst trimmer från vår svenska stolthet hade varit en dröm då man som lokalpatriot givetvis helst väljer Stiga.
Dessutom skulle vi få en välputsad fin storstensslänt med vacker trampnarv såsmåningom.
 
Rätt svar:
X.160 W
Batteridrivet är framtiden!
Behöver den för att trimma runt alla stenar, stenmurar och staket i vår trädgård, och dom är många! :)
Kör i dag med en gammal alldeles för stor och svårstartad trimmer = det är alltid jag som får göra jobbet...
Min nuvarande trimmer är även på tok för kraftfull och svår hantera emellan alla skrymslen och vrår (den förstör gräset)
Har även ont om plats och då passar ju denna perfekt, eftersom den även har en delbar rigg!
 
Rätt svar: 160W

Vår nyinköpta Stiga Combi 55 SEQ känner sig väldigt ensam och behöver en kompis.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
Hejsan! 160 watt har den. Precis vad jag behöver. Nu när det växt över gångar och sten och jag har ont i mina ben. Av att ligga på knä och dra, med denna jag jag full fart skulle ha.
 
X. 160w

Med en massa buskar och blomrabatter i trädgården så är det inte kul att klippa gräset längre :(

Blir en massa tuffar överallt som måste handklippas vilket är drygt.

Roligare och lättare att använda eldriven trimmer.

Och denna verkar ha bra kraft och smidigt utförande!!!!!
 
Svar X 160W

Efter denna sommar som visar på att klimathotet är stort och äkta vill jag fortsätta att ställa om till batteridrift. Har två st robotar som klipper gräset och Stigas grästrimmer skulle hjälpa mig med en omställning till mer batteridrivet.
 
Svar X

Med en lång batteritid på en ny trimmer från Stiga

Skulle jag slippa att mitt liv viga

att med en sax tuvor, gräs och sly behöva kriga
 
Svar X 160w

Har en fin äldre stockholms tomt à 850 kvm. Delar av den är vildvuxen med stora stenar och gud vet vad för växtlighet. Skulle behöva en trimmer för att hålla tomten tämjd.
 
X: 160W

Sonen 7 år förklarade att vi inte får köra med gräsklipparen för att den använder bensin som är dåligt för miljön. Nu har vi grävt lite trädgårdsland, och odlingslådor m.m. för att minska gräsmattan vilket gör att när man nu tar fram gräsklipparen (när han är i skolan) så är det omöjligt att komma åt ens hälften av allt gräs som är kvar. Jag vågar inte ens tänka på att försöka springa runt i den labyrinten med en sladd.

Jag skulle gärna se att vi kan främja den här sortens goda ställningstaganden genom att ge honom känslan av att få prova familjens nya och miljövänligaste gräsröjare.
 
Svar: X) 160w
Min 20 år gamla trimmer med sladd och manuell framdragning av tråden tilltalar inte mina coola tonåringar, så jag för bråka på stor tomt helt själv. Med denna coola pryl, utan sladd, ökar chansen till hjälp! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.