tveksamt tveksamt skrev:
Bra tips, men blir en dyr hylla då både cirkelsåg och lamellfräs skulle behöva införskaffas. Lägger den på ”tänkvärt-högen” så länge. =)
Tack hur som helst!
Funkar såklart med handsåg och en 69kr borrjigg +träplugg från Clas Ohlsson men tar lite längre tid. (Och limflaskan såklart)
 
  • Gilla
hakan.stridh och 1 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Det vita "skåpet" högst upp, vad är det?
Medicinskåpet. Det vill vi ha kvar på plats. =)
 
  • Gilla
hakan.stridh
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Tveksam till vad, vad är anledningen till att du vill ha en fast hylla?
På hur bra det håller, det lilla jag har fingrat än så länge så verkar bakväggen inte vara mycket att hänga upp något på. Och på tvären verkar opraktiskt, konsolerna kommer ju lite i vägen tänker jag, nog för att det finns med låg profil men..
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Sätt hyllor på den högra sidan i stället, under det låsbara medicin-/kemikalieskåpet.
Så blir vänstra sidan ledig för annat som kanske kräver hela höjden.
Och jag tycker Bono_R's förslag med skenor, konsoller och hyllplan är enkelt, billigt och bra, = bäst :)
Behöver inte vara ELFAs, det finns billigare på t.ex. JULA.

En massa slang i skåpet, men ingen dammsugare. Centraldammsugare?
Jepp, centraldammsugare är det.
Ska undersöka hur det skulle funka med konsoler, det är absolut en möjlighet även om jag är lite skeptiskt inställd till det pga tidigare nämnda anledningar.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Tack för tipset, den verkar dock bli lite för grund för vårt behov, vi skulle helst ha den hela vägen till bakväggen.
Du kan ta måtten i förväg och be dem såga upp skivorna i rätt mått åt dig på bygghandeln. De flesta bygghandlar som säljer sådant skivmaterial har möjlighet att såga. Man brukar få betala någon tia per snitt.

Istället för kex kan du använda gamla hederliga träplugg, eller köra bara med skruv.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
U Uppfinnarjocken skrev:
Du kan ta måtten i förväg och be dem såga upp skivorna i rätt mått åt dig på bygghandeln. De flesta bygghandlar som säljer sådant skivmaterial har möjlighet att såga. Man brukar få betala någon tia per snitt.

Istället för kex kan du använda gamla hederliga träplugg, eller köra bara med skruv.
Aha, smart!
Mycket bra ide.!
 
Vad tar man lämpligast för typ av skiva för ett sådant här arbete? Den sitter ju dold i ett skåp, så det behöver ju inte vara den snyggaste kanske, men lite fräschhet är ju trevligt..
 
  • Gilla
LJC
  • Laddar…
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.