Har ett ca 10 år gammalt kylskåp med inbyggd vattendispenser. Jag är övertygad om att det är kondensvatten som rinner ut när man öppnar dörren och jag vet att det ska rengöras enligt denna film:

Men, eftersom vi har en kolsyrepatron i skåpets bakkant så är det väldigt svårt att hitta detta avloppshål. Någon som har erfarenheter av detta skåp? Vill ogärna ta hit en servicetekniker. Sist vi gjorde det hade vi problem med kolsyredelen och då svarade servicekillen "jag vet vad som är fel". Det visade sig att en ispropp hade uppstått i kylskåpet och det enda som behövdes var att stänga av skåpet i ett par timmar. Det resulterade i två framkörningsavgifter, en gång när teknikern stängde av kylen och en annan när kylen startades. Ett fel som med lite servicemind hade kunnat avhjälpas via telefon.

/Andreas
 
A
Om du inte ser det under lådan för kolsyrepatronen så får du dra fram skåpet för att göra rent bakifrån eller så tar du bort hela lådan för kolsyrepatronen
Kan vara svårt att få tillbaka allt riktigr
 
  • Gilla
supermao
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Om du inte ser det under lådan för kolsyrepatronen så får du dra fram skåpet för att göra rent bakifrån eller så tar du bort hela lådan för kolsyrepatronen
Kan vara svårt att få tillbaka allt riktigr
Låter som att jag kanske (trots lite trista erfarenheter sedan tidigare), anlita en servicetekniker som kan hjälpa mig. Någon aning om vat ett sådant ingrepp kosta, och framförallt, vad kan det vara annars (om det inte är kondensvatten)?
 
A
Det beror ju på vart du bor.
500.- på landet 2.000.- i storstan.
 
A
Men dra fram skåpet och titta i slangen på baksidan.
Ta loss slangen och tvätta ur den
 
electroluxaren skrev:
Det beror ju på vart du bor.
500.- på landet 2.000.- i storstan.
Jag får ringa och kolla vad vi hamnar på för kostnad...
 
S supermao skrev:
Har ett ca 10 år gammalt kylskåp med inbyggd vattendispenser. Jag är övertygad om att det är kondensvatten som rinner ut när man öppnar dörren och jag vet att det ska rengöras enligt denna film: [media]
Men, eftersom vi har en kolsyrepatron i skåpets bakkant så är det väldigt svårt att hitta detta avloppshål. Någon som har erfarenheter av detta skåp? Vill ogärna ta hit en servicetekniker. Sist vi gjorde det hade vi problem med kolsyredelen och då svarade servicekillen "jag vet vad som är fel". Det visade sig att en ispropp hade uppstått i kylskåpet och det enda som behövdes var att stänga av skåpet i ett par timmar. Det resulterade i två framkörningsavgifter, en gång när teknikern stängde av kylen och en annan när kylen startades. Ett fel som med lite servicemind hade kunnat avhjälpas via telefon.

/Andreas

Hej.

Har samma bekymmer med mitt. Löste det sig och i så fall hur?

/Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.