Jag behöver lite tips från forumets kloka huvuden.
I skrubben intill vårt kök tänker vi oss bygga någon liten hylla för att bättre anpassa förvaringen efter vårt behov. Jag vet inte riktigt hur/av vad/på vilket sätt jag enklast och bäst ska gå till väga för att få ett bra, och förhoppningsvis även snyggt resultat.
Så här ser iaf garderoben ut (det skräpiga innehållet orkade jag inte plocka ut, tänker att det får agera referens för storlek istället). Och ytterligare en bild med grov skiss om hur jag tänker mig hyllorna.
Skrubben är ca 54 cm djup och ca 56 bred. På högra sidan ska vi ha kvar dammsugarslangen så hyllorna ska inte täcka hela bredden.
 
  • Öppen garderob med städsaker och rosa skissade hyllor som planeringsidé.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skrubbsinteriör med dammsugarslang, kassar och renhållningsartiklar, avsedd för planering av hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vet jag inte hur stort snickeriintresset är och om det är resan eller målet som är viktigast. Men när jag ser dina rosa streck ser det precis ut som en IKEA Billy 40x28x106 cm :)
 
Cheesen
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Färdiga skivor från bygghandlaren
En cirkelsåg
En kexmaskin (lamellfräs)
En flaska trälim.

Sedan har du ett resultat som ser ut som vilken färdigköpt garderobsinredning som helst. Har gjort flera stycken garderober så, och akvariemöbel för 500 kg akvarie ;)
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Nu vet jag inte hur stort snickeriintresset är och om det är resan eller målet som är viktigast. Men när jag ser dina rosa streck ser det precis ut som en IKEA Billy 40x28x106 cm :)
Tack för tipset, den verkar dock bli lite för grund för vårt behov, vi skulle helst ha den hela vägen till bakväggen.
 
  • Gilla
hakan.stridh
  • Laddar…
U Uppfinnarjocken skrev:
Färdiga skivor från bygghandlaren
En cirkelsåg
En kexmaskin (lamellfräs)
En flaska trälim.

Sedan har du ett resultat som ser ut som vilken färdigköpt garderobsinredning som helst. Har gjort flera stycken garderober så, och akvariemöbel för 500 kg akvarie ;)
Bra tips, men blir en dyr hylla då både cirkelsåg och lamellfräs skulle behöva införskaffas. Lägger den på ”tänkvärt-högen” så länge. =)
Tack hur som helst!
 
  • Gilla
hakan.stridh
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
[media]
Intressant variant. Tål att tänkas på. Tack!
 
tveksamt tveksamt skrev:
Tack för tipset, den verkar dock bli lite för grund för vårt behov, vi skulle helst ha den hela vägen till bakväggen.
Jag förstår. Ska man spinna vidare på idén så kan man ställa två i djup och sammanfoga dem med något beslag (och skippa bakstycket på den främre förstås). Dock låter det som att det blir någon centimeter för djupt.
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Jag förstår. Ska man spinna vidare på idén så kan man ställa två i djup och sammanfoga dem med något beslag (och skippa bakstycket på den främre förstås). Dock låter det som att det blir någon centimeter för djupt.
Mm, jag tänkte tanken faktiskt, men som du säger så blir den något för djup istället, så då måste jag ändå fram med sågen och kapa lite.. får se vad det blir i slutänden.
 
Är det möjligt att fästa "Elfa skenor på väggen och bara sätta in färdiga hyllor ?
/B
 
Bono_R Bono_R skrev:
Är det möjligt att fästa "Elfa skenor på väggen och bara sätta in färdiga hyllor ?
/B
Hmm, måste undersökas, lite tveksam dock.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Hmm, måste undersökas, lite tveksam dock.
Tveksam till vad, vad är anledningen till att du vill ha en fast hylla?
 
Fadai
Det vita "skåpet" högst upp, vad är det?
 
Fördelen med elfa skenor är att du kan fortsätta ända upp "förbi det vita skåpet" och där ha smalare hyllplan för sådana prylar som du inte hittar förrän det är dax att byta boende. :rofl:
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Sätt hyllor på den högra sidan i stället, under det låsbara medicin-/kemikalieskåpet.
Så blir vänstra sidan ledig för annat som kanske kräver hela höjden.
Och jag tycker Bono_R's förslag med skenor, konsoller och hyllplan är enkelt, billigt och bra, = bäst :)
Behöver inte vara ELFAs, det finns billigare på t.ex. JULA.

En massa slang i skåpet, men ingen dammsugare. Centraldammsugare?
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.