Min son har just nu enbart asfaltboard ytterst på sitt lilla hus.
Nu har en hackspett hackat hål på det.
Hur lagar man detta på bästa sätt?
 
  • Gilla
Riggvägen
  • Laddar…
R
Något knäpper bakom , då är dom där , att laga , vad ska på sedan en panel , då bara ta en ny bit och skruva fast den över hålet ,skruvas lite med lätt hand , sen skaffa en attrapp som hackspett och sätta upp
 
  • Gilla
Mokim
  • Laddar…
R
Mokim Mokim skrev:
Min son har just nu enbart asfaltboard ytterst på sitt lilla hus.
Nu har en hackspett hackat hål på det.
Hur lagar man detta på bästa sätt?
Om han inte har satt upp spikreglarna än, lägg på vindpapp
 
  • Gilla
Riggvägen och 2 till
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
Om han inte har satt upp spikreglarna än, lägg på vindpapp
Tack så mycket. Spikreglarna är inte uppe ännu.
 
Eller tar ned nåpra skivor och byter. Det skall vara genomipregnerade skivor då man bygger långsamt. Skivor som bara ha en svart eller grön yta och ofärgad träfiber bakom blir sönderhackade om man inte får dit brädslåningen snabbt.
 
  • Gilla
bossespecial och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Eller tar ned nåpra skivor och byter. Det skall vara genomipregnerade skivor då man bygger långsamt. Skivor som bara ha en svart eller grön yta och ofärgad träfiber bakom blir sönderhackade om man inte får dit brädslåningen snabbt.
Tack så mycket. Det var en utbildad " hantverkare" som satte upp dem.
 
Ja men den utbildade hantverkaren antog säkert att huset skulle bräslås innan fåglarna hann göra skada.
 
  • Gilla
Mokim
  • Laddar…
Det gjorde han säkert. Det var egentligen han själv som skulle göra det .
 
H heimlaga skrev:
Eller tar ned nåpra skivor och byter. Det skall vara genomipregnerade skivor då man bygger långsamt. Skivor som bara ha en svart eller grön yta och ofärgad träfiber bakom blir sönderhackade om man inte får dit brädslåningen snabbt.
Dumma fåglar har hackat hål i min Huntonit Nativo, den är samma färg rakt igenom. De var lite på den vanliga asfaboarden från Byggmax också. Spreja något medel?
Hål i Huntonit Nativo väggpanel nära golv, skadat av fåglar, med synliga turkosa spikhuvuden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.