Intressant program.
Någon skrev att en stor del av budgeten redan skulle vara tagen då man gjort taket och utsidan. Skulle nog säga att jag inte håller med.
Taket är nog en kostnad på max 500tkr.
Utsidan fixar de själva. Just nu har se bara rivit inomhus och ska torka ut hela huset. Detta kostar ingenting. Däremot de som kom och dammsög huset kostar.
Vad de egentligen menar med sin budget är ju lite ovisst men att man skulle klara det på 4 miljoner? Ja, om man gör ALLT själv utan att inreda mm.
Men han är väl ingen rörmokare eller elektriker?
 
  • Gilla
Roberth H och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Utsidan fixar de själva
Ställning minst 100k
Färg minst 50k
Sen har ju nån lagat upp fasaden, oklart vem men knappast dom själva vad jag sett.
 
  • Gilla
Tvapac och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Ställning minst 100k
Färg minst 50k
Sen har ju nån lagat upp fasaden, oklart vem men knappast dom själva vad jag sett.
Ställningen kostar ju inte 100k att hyra.
Bättre att köpa in en byggställning för att sen sälja vidare isf.
Färg max 26.000
200 liter × 130kr/L
 
  • Gilla
GreatYellowHouse och 3 till
  • Laddar…
Det kändes ju lite bakvänt att måla kåken innan man ens har fönster överallt, eller?
 
  • Gilla
Timm och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ställningen kostar ju inte 100k att hyra.
20 000:- /månaden.
 
  • Gilla
Fredrik K och 3 till
  • Laddar…
Fulare efter ommålning...
 
  • Gilla
jonne72 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
20 000:- /månaden.
Ja och hyr man den mer än 1 månad så är det ju fruktansvärt galet/ineffektivt
 
  • Gilla
ramafred
  • Laddar…
Dom har ju haft den minst 5 månader nu (då).
Nån som förstod hur dom tänkte i spa-avdelningen? Nytt tätskikt på väggen men gamla gjutjärnsbrunnarna kvar på golvet?
 
  • Gilla
Tvapac och 2 till
  • Laddar…
De tänkte nog göra så lite som möjligt. De tätskiktade väl bara i duschhörnet där kaklet rasade ner. Och kanske tänkte de att om de försöker byta brunnen kanske de tvingas bila upp hela golvet?
 
  • Gilla
Nicke-85
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nån som förstod hur dom tänkte i spa-avdelningen?
Det verkade vara ett quick-fix för från början skulle de bara lägga cement över all kakel. Jag tror de satsar mer på första våningen och hörde något om gästrum. Så det kan kanske bli något sådant?

Nu har det gått mer än ett år sedan de köpte huset så är det någon i närheten som vet något hur det gått.
 
  • Gilla
f_s_81
  • Laddar…
Spännande prioritering att renovera jacuzzi och bastu innan man har golv på mellanbjälklagren.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Krilleman
  • Gilla
Tvapac och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag sett avsnitt 2...
Tycker inte att det händer något... Mycket snack bara.... Man hade ju velat höra tankar kring de brandskadade delarna tex, inte att hon gillar "pink, pink, pink, pink" ...
 
Z ZipLock skrev:
Spännande prioritering att renovera jacuzzi och bastu innan man har golv på mellanbjälklagren.
Kanske vill att det ska torka helt innan man stänger igen bjälklaget? De sa ju att Källaren var minst skadad. Då kan det ju passa att fixa lite där nere under tiden. ..
 
  • Gilla
Swedecat
  • Laddar…
Jag tycker det är för mycket drama/såpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.