Till vissas nöje, och till andras ångest så klart.
Men två dar utan Internet var svårare att hantera än jag trodde. Det började natten till den trettonde, så klart.
Ett åskväder slog ut modemet och sedan satt man där och kunde lägga patiens, dammsuga golven och slänga vissna blommor.
Hur kul som helst :p
Men med nyköpt ADSL-modem är livet tillbaka i sin vanliga fredagslunk igen :love:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
jonko och 10 till
  • Laddar…
:crysmile: Välkommen tillbaka
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…

Bästa svaret

P
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Till vissas nöje, och till andras ångest så klart.
Men två dar utan Internet var svårare att hantera än jag trodde. Det började natten till den trettonde, så klart.
Ett åskväder slog ut modemet och sedan satt man där och kunde lägga patiens, dammsuga golven och slänga vissna blommor.
Hur kul som helst :p
Men med nyköpt ADSL-modem är livet tillbaka i sin vanliga fredagslunk igen :love:
Huka er i bänkera gubber, han laddar om!
 
  • Gilla
  • Haha
hus520 och 5 till
  • Laddar…
Kanske dags att skaffa en smart mobiltelefon? ;)
 
  • Gilla
Nyrostad och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Kanske dags att skaffa en smart mobiltelefon? ;)
Ja, det är ju en tanke.
Men lika lite som jag vill sitta i bilen och skala potatis, vill jag sitta på toaletten och surfa.
Var sak har sin plats tycker jag (med ålderns rätt :) )
Och då passar en stationär PC med en 24" skärm i arbetsrummet bäst för mig.
Speciellt som vi har usel mobilmottagning här ute på bonnvischan.
 
  • Gilla
torbeno och 7 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men lika lite som jag vill sitta i bilen och skala potatis, vill jag sitta på toaletten och surfa.
Det var det bästa jag läst på länge.
 
  • Gilla
Gammelnörden och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, det är ju en tanke.
Men lika lite som jag vill sitta i bilen och skala potatis, vill jag sitta på toaletten och surfa.
Var sak har sin plats tycker jag (med ålderns rätt :) )
Och då passar en stationär PC med en 24" skärm i arbetsrummet bäst för mig.
Speciellt som vi har usel mobilmottagning här ute på bonnvischan.
Men med skaplig mottagning av nätet, så kan du ju fixa WiFi och en platta? Känns lättare att inte alltid behöva vara i arbetsrummet utan kan sitta i soffan vid mysbrasan med en öl eller ett glas vin med tilltugg och ändå vara uppkopplaf på BH!
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Men med skaplig mottagning av nätet, så kan du ju fixa WiFi och en platta? Känns lättare att inte alltid behöva vara i arbetsrummet utan kan sitta i soffan vid mysbrasan med en öl eller ett glas vin med tilltugg och ändå vara uppkopplad på BH!
Jo det är ju en tanke!
Men hela sommarhalvåret, när vi inte eldar brasa?
Och soffan är upptagen av en fru som nästan bor på fejan.
Och vinet eller ölet går lätt att ta med sig till "arbetsrummet", som egentligen är ett gästrum :)

Vi får se hur det blir när vi någon dag/något år får fiber från IP-Only.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jo det är ju en tanke!
Och soffan är upptagen av en fru som nästan bor på fejan.
Och vinet eller ölet går lätt att ta med sig till "arbetsrummet", som egentligen är ett gästrum :)

Vi får se hur det blir när vi någon dag/något år får fiber från IP-Only.
Går alldeles utmärkt att sitta med en " platta" på gräsmatten eller liggandes i hängmattan också ;). Vet detta av egen erfarenhet, så det måste vara sannt !
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Går alldeles utmärkt att sitta med en " platta" på gräsmatten eller liggandes i hängmattan också ;)
Blir rätt blött i baken att sitta i gräset nu.
Och om man inte har någon "platta"...
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
MultiMan
Jag har ett Huawei mobilt bredband-modem som backup. I de svåraste åskanfallen så har det också slagits ut, men bara under max ett par timmar innan Telia fått liv i sina sändare igen. Dessutom är 20GB gratis varje månad om man är Telia-kund med både mobil och bredband. Bara att plugga in i valfri USB-port så fungerar det eller anslut via WiFi. Telia har också gratis utbyte av xDSL-modem om åskan äter upp det, inklusive fraktkostnaderna.
 
Har ADSL.. än så länge! Men har en ifån också..så om strömmen går kan jag checka elbolagets hemsida iaf och byggahus.. såklart ;)(y)
 
Så blev det dags för ett Da Capo!
Skulle byta ADSL-leverantör och samtidigt byta kund från företaget till privatpersonen.
Och det tog tid! Exakt tre veckor faktiskt utan Internet.
(Fast jag har varit inne på biblioteket ett par gånger och registrerat betalningar på nätbanken)

Hoppas ni njutit av lugnet de gångna veckorna.
För nu är det slut på friden :giggle:
 
  • Gilla
  • Wow
RoBo och 6 till
  • Laddar…
Välkommen till (baka till) cybervärlden :)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så blev det dags för ett Da Capo!
Skulle byta ADSL-leverantör och samtidigt byta kund från företaget till privatpersonen.
Och det tog tid! Exakt tre veckor faktiskt utan Internet.
(Fast jag har varit inne på biblioteket ett par gånger och registrerat betalningar på nätbanken)

Hoppas ni njutit av lugnet de gångna veckorna.
För nu är det slut på friden :giggle:
Jag som trodde att du blivit blockad en vända ;)
Välkommen tillbaka
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.