X 160w

De hade varit en fröjd att komma upp till fritidshuset och få använda Stigas trimmern, då hade familjen sluppit gå igenom allt långt gräs och inte behövt oroa sig för otäcka fästingar.
 
På gården har vi robot för tre ytor om vardera 1000 m2. Det blir mycket kanter runt byggnader och häckar så en lätt eltrimmer från STIGA som alltid startar kommer fler som kommer för att besöka kunna hjälpa till med.
 
X 160w

Har senaste åren saknat trimmer, klippt för hand eller rivit bort gräset. Har inte hittat någon trimmer som jag gillat eller haft budget för, kanske en Stiga är nått för mig?
 
Svar: X. 160 watt

Med nytt hus med renoveringsbehov så pockar allting på uppmärksamheten, och en grästrimmer, om än ack så nödvändig, hinns inte med att införskaffas. Vi har redan en kvalitetsklippare från Stiga och jag vet att vinna denna skulle göra min höst ett problem lättare.
 
X 160W
Med en gammal kämpe som tillslut tröttnat vore denna perfekt som ersättare. Stark och smidig.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
160 watt

Min gamla gick sönder . Det skulle vara skönt att slippa sladd.
 
Svar 160 w.

Har en bensintrimmer idag som är hopplös, den kräver 20 minuters frenetiska startförsök innan den går igång. En batteridriven vore trevligt i utbyte mot den miljö- och humörförstörare jag har nu.
 
Svar: 160w alltså X
Motivering: en stor tomt och en trimmer som behöver flera meter förlängningskabel för att ta sig runt. Förstör mitt humör varje gång de är dags! Skulle vara en befrielse med batteri, slippa springa runt och byta eluttag!
 
Svar: X. 160 watt

Motivering:

Skulle gärna vilja vinna trimmern då vi inte har någon alls i dagsläget. Vi har en hel del branta och långa slänter och min stackars sambo får gå och dra gräsklipparen i för jag är inte tillräckligt stark. Detta vore en dröm att kunna överraska honom med en sådan här fin och tyst trimmer!
 
Svar X

Använder en trimmer med sladd för tillfället och har en sladdvinda och två skarvsladdar ihopkopplat för att nå runt hela tomten. Blir galen varje gång sladden fastnar i något. Batteridrivet vore en dröm!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 160 W
Min Gardena börjar tröttna

Gert-Inge Johansson
Ekebovägen 41
47231 Svanesund
0706174382
Johanssongertinge@gmail.com
 
Svar X. 160 watt

Vi har precis köpt hus och saknar i princip allt som har att göra med trädgård så detta skulle vara en bra start på redskap.
 
Rätt svar är X, 160 W.

Har 1500 kvm tomt med två stora jordgetingsbon. Behöver en stor grästrimmer med långt skaft och som är supertyst så jag kan klippa gräset utan att reta upp getingarna. Har nu en bensindriven gräsklippare som jag klippte med och blev bara getingstungen av 4 getingar och fick halva gräsmattan klippt. Fördelen är dock att bensinklipparen har gjort sitt så den förpestar inte luften. Men gräset växer högt, vilket getingarna gillar.
Jag bara måste ha en tyst trimmer.
 
M
Svar: x. 160W

Har köpt hus med stora delar skogstomt, där gräs fläckvis växer högt. Fullt av sten, så gräsklippare är uteslutet - däremot vore det ju fantastiskt att hålla gräset i schack för att ha tomten fin (och kunna sätta ut ett par stolar i skogsdelen utan att försvinna i vildvuxet gräs!). För att slippa koppla långa sladdar i nedförsbacke och runt träd vore en batteridriven trimmer helt idealisk!
 
Svar X

Skulle passa perfekt till huset då B&D trimmern börjar ge upp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.