Vinn grästrimmer med lång batteritid

STIGA SGT 24 AE grästrimmer med gult och svart färgschema, justerbart handtag och trimmerhuvud.

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: https://www.stigabutiken.se/butik/trimmers-grasrojare/sgt-24-ae-battery-lawn-trimmer-stiga/

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
komakino och 4 till
  • Laddar…
X. 160w

Frun vill ha massa stenar i tomten och jag vill ha det prydligt. Så behöver verkligen en grästrimmer som dessutom är tyst och inte stör grannarna
 
  • Gilla
Magnus Sigurdsson
  • Laddar…
Svar: 160 watt

Har idag en med sladd som jag svär lika mycket över varje gång man behöver koppla ihop en hel drös av förlängningskablar för att nå ut överallt, samtidigt tycker barnen det är sååå kul att dra ur kablarna. Med denna hade det varit kul att se deras miner när dem drar ur kabeln men maskinen fortsätter ändå.
 
  • Gilla
Magnus Sigurdsson
  • Laddar…
Motoreffekren på STIGA SGT 24 AE är 160 W (svarsalternativ X)

Till skillnad mot den varma och torra sommaren, där trimning och gräsklippning knappt har behövt att stå med på "att-göra-listan" så har gräset och höstskurarna på senare tid fått mer fart - lagom som föregående trotjänande trimmer nyligen behövt åka vidare till återvinningscentralen när silvertejpen inte längre lyckades hålla ihop den då grabben råkat tappa den i backen.
 
Svar: X. 160 watt

Har fortfarande inte skaffat en ny sedan våran gamla besindrivna trimmer blev stulen.
Trädgården skriker efter en ny!
 
X. 160W

Jag har kört med robotklippare i många år nu, den gjorde att jag blev av med bensinmotorn för gräsklippning. Den bensindrivna generatorn är utbytt mot batterier. Bensinmotorsågen har bytts ut mot en elmotorsåg (för vedkapning). Jag bytte några veckor sedan ut min dieselbil mot en med hybriddrift. Jag har faktiskt sedan dess kört mindre än 1% av den totala körsträckan på bensin, som det verkar så blir det nog bara att tanka bensin när man är på semester.

Det finns dock en bensinmotor kvar i huset, det är grästrimmern. Jag har iofs en batteridriven trimmer också, men den orkar bara ta gräset mot stenkanter och liknande i trädgården. Jag skulle behöva en kraftigare batteritrimmer som gör att jag slipper fossila bränslen när jag håller efter dikeskanterna (som jag har på tre sidor av tomten). Till detta har jag ännu inte hittat något eldrivet som fungerar i praktiken, men jag tror att denna batteridrivna trimmer är just det jag letar efter!
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Svar x

Jag har en mindre batteritrimmer som inte räcker till all trimning. Med denna kan även frun hjälpa till med trimningen och det blir klart i ett nafs!
 
Rätt svar: X. 160W.

Med en trimmer från STIGA blir gräset kort,
runt alla stenar och träd försvinner det bort.
Justerbar, lång och med två-hands-grepp,
klippa gräs och göra fint, nu blev jag pepp.
Nära till grannar, så maskiner med el,
stör väldigt lite, det är aldrig fel.
 
Svar X 160W
Har en bensindriven trimmer som alltid krånglar. Med denna fina trimmer skulle vi slippa hålla på med kladdig bensin och olja och vara lite mer miljövänliga.
 
Svar: X 160w



I huset vi köpte ingick det en bensintrimmer. Den låter rent fruktansvärt och jag vill ha en batteridriven. Dock kan jag inte miljömässigt motivera ett köp så länge den bensindrivna fungerar.

Om jag vinner så kan jag med gott samvete lämna den bensindrivna på återvinning samt dela den med grannen som är inne på att köpa en. Vinner jag så vinner också miljön och grannsämjan. Tre vinnare i en :)
 
X:160w
Vi borde vinna så vi kan piffa runt den nedsänkta studsmattan och altan som livar med gräsmattan. Som ett extra plus kan Stiga indirekt få vara med när vi jobbar med Åres nya ridanläggning där vi om ett par veckor ska ta upp ny stig kring de yttre hagarna.
Väl mött

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE
 
Svar: X - 160W

Då vi är på slutspurten av att sälja vår bostadsrätt och köpa en villa med tillhörande väldigt lummiga trädgård så hade denna passat perfekt för att röja framåt vårkanten.
 
Svar: x=160w

Med den skulle jag kunna klippa all kirskål som växer under staketet. Både min gamla granne och jag skulle bli glad:)
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn grästrimmer med lång batteritid

[bild]

Veckans vinnare tar hem en 24-volts grästrimmer från STIGA med tillhörande 4.0 Ah-batteri och laddare. Det innebär att du både får kraft och lång batteritid i en och samma kombination. Grästrimmern heter SGT 24 AE. Den har delbar rigg för enklare förvaring, samt flera justeringsmöjligheter som gör att du exempelvis kan vinkla trimmerhuvudet och handtaget.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har STIGA SGT 24 AE för motoreffekt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 150 watt
X. 160 watt
2. 170 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från STIGA. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar STIGA för att de sponsrar den här tävlingen.
160 W
 
richardtenggren
X. 160 watt

Skulle passa oss perfekt, då våran nuvarande krånglar och dör stup i kvarten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.