hej håller på och sätter upp staket men nu är det så att jag kommit till en sväng någon med tips idéer hur jag gör bäst för att få till det Med vänlig hälsning,
 
  • Ett pågående staketbygge i en sväng med verktyg och byggmaterial synliga längs med en grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En häck längs en asfalterad väg svänger vid ett gathörn med hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt en sektion i 45 grader på hörnet, och jobba dig tillbaka. Sätt en kort skarvsektion nånstans där det inte stör symmetrin allt för mycket.
 
  • Gilla
Hurgörjag
  • Laddar…
R
Du ha färdiga bitar syns det som
Vill inte grusa ditt jobb , men kanske bäst att börja med svängen , du får ställa upp och se hur det passar med dom längderna runt , det kommer inte att bli helt runt , utan bli lite knäckar på dom , och skruva ihop dom med en bräda bakom vecket , det är framsidan som ska vara snygg
 
  • Gilla
Hurgörjag
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Du ha färdiga bitar syns det som
Vill inte grusa ditt jobb , men kanske bäst att börja med svängen , du får ställa upp och se hur det passar med dom längderna runt , det kommer inte att bli helt runt , utan bli lite knäckar på dom , och skruva ihop dom med en bräda bakom vecket , det är framsidan som ska vara snygg
Haha är vid svängen nu
 
R
H Hurgörjag skrev:
Haha är vid svängen nu
Lite baklänges jobb då ;) passar bitarna så har du tur , köp en lott du vinner :D
 
Haha får jag verkligen ta och göra lägger ut hur det blev när jag är klar
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
M
Det kommer bli en avvägning mellan hur många små svängande sektioner du orkar göra och utseendet.

Hundra sektioner kommer ge dig en väldigt mjuk och följsam sväng, två sektioner kommer ge en väldigt skarp sväng.

Du borde kunna få en känsla av hur många små sektioner du behöver göra för att själv känna dig nöjd genom att lägga ut brädor eller liknande.

Och har du bara sektioner á 150cm så är det ju inte mycket att välja på, bara att svänga så gott det går, me försöka malla upp det med brädor eller liknande för att få till det så bra som möjligt.
 
  • Gilla
Hurgörjag
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.