A Anna84 skrev:
Hej.
Kan det va den här?
Ja, det ser ut som att det är den som ligger där, det är den stora vita fyrkantiga plastdosan.
 
  • Gilla
Anna84
  • Laddar…
R
Den kurvan säger att det ska gå ut 38 C vid noll grader ute , normalt i hus är ca 42 C , vid noll , beroende på ålder på huset
nya hus är bättre isolerade och behöver inte så mycket . kanske VV-tempen står högt och då går EL-patron ofta för att värma på VV , kan ställas om enligt manualen
 
R rävlyan skrev:
Den kurvan säger att det ska gå ut 38 C vid noll grader ute , normalt i hus är ca 42 C , vid noll , beroende på ålder på huset
nya hus är bättre isolerade och behöver inte så mycket . kanske VV-tempen står högt och då går EL-patron ofta för att värma på VV , kan ställas om enligt manualen
Ok, varmvattnet står på smart control. Och den tempen står på 58 C
Jag har en VVS kille som skulle komma och kolla och förklara för oss.
 
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
Tack alla för era svar. Uppskattas! Jag har nog fått ett bra hum om hur det funkar, men har tagit kontakt med en VVS kille som kommer och visar och förklarar för oss.
 
Redigerat:
  • Gilla
rävlyan
  • Laddar…
A Anna84 skrev:
Ok, då är jag med. Men jag blir lite förvirrad då det jag har hittat genom att googla osv. är att man ska ha dom helt öppna. Men jag kanske har fattat fel.
Med elpanna spelar det inte så jättestor roll om man har aktiva termostater. Men det är inte så bra med alltför hög kurva så att cirkpumpen för jobba mot helt stängda termostater.
Men för att kompensera för övertemperatur i de rum man eldar i funkar dom bra.
 
  • Gilla
Anna84
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.