Pillan skrev:
Det enda som hittills har kostat extra är isolering i innerväggarna (ca 5000). Flytt av vatten o avlopp o ändring av klk tar vår entreprenör inget extra för. Inte heller att göra hålet för trappan på ett annat ställe än std.
Jag undrade oxå om det var 5 000 kr för ALLA väggar?? Kul att man kan flytta hålet för trappan till ett annat ställe, vi har oxå funderat på det! :)
 
I priset på 5000 ingår isolering av väggarna runt tvättstugan, sovrummen och badrummet. Alltså exkl vägg mellan hall o kök, vardagsrum o kök samt klädkammare o hall.
 
Jag var och tittade på ett duvhöken för några veckor sedan och kund einte låta bli att jämföra med smålandsvillan som oxå säger att de är billigast. OM man tittar på vad man får för pengarna så tror jag väl att båda har rätt. Ett mariannelund hos smålandsvillan kostar några 100000 mindre, men så är också standarden i huset lägre. Om man har råd att lägga de där extra laxarna så får man ett väldigt fint hus i duvhöken, jag häpnades verkligen över det fina köket och badrummet (wow va snyggt kaklat) men ställer mig frågande till det jättestora smala vardagsrummet (30 kvadrat).

MVH
Henrik
 
Ett mariannelund hos smålandsvillan kostar några 100000 mindre,
Innan vi bestämde oss för Duvhöken så jämförde vi också med Smålandsvillan, men mot Stora Katthult som var jämförbart storleksmässigt. I denna jämförelse så är Smålandsvillan inte längre billigare och då tyckte vi standarden i Duvhöken var högre + att vi fick platta på mark med golvvärme.

Fast vi har ju skrivit på nu så vi är väl inte opartiska längre.....
 
finns det info om detta hus på nätet? Ser det inte på deras sida.
 
Det verkar som om de har tagit bort det. För jag var också och tittade på ett sånt hus, men vi tyckte inte om planlösningen, samt att det blev dyrare än smålandsvillans mariannelund som vi hade fått anbud på. Men jag håller med, jämfört med smålandsvillan är lbhus dj*vligt duktiga på badrum!!! Rena lyxkänslan. Jag ångrar att jag inte hade med kameran för de hade satt nån jättefin kalel i olika storlekar och färger i badrummet, tonen gick åt kolabrunt (typ). Superfint. Nån som har bild eller vet vart man hittar info om sånt?

När jag tröttnar på mitt plastbadrum blir det kakel o klinkers o spotligts ;) Om man hade pengar tra-la-la-la... ;D

Detta visningshuset ligger på skillingenäs, blekinge

/Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.