Enkel järnvägsspår i naturmiljö överst, komplex järnvägsknutpunkt nederst med text om könsstereotyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erik5678 och 6 till
  • Laddar…
Hur min mamma berättar en historia:
electricity-system-tangled-cable-electric-wire-bangkok-thailand-january-power-line-road-city-83602788.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 9 till
  • Laddar…
hahahahah.. ger mig fan på att min make skulle säga att det är hur JAG berättar en historia också.. :crysmile::p:cool::giggle:
 
  • Gilla
GUBE
  • Laddar…
Morsan kan inte berätta något utan att först redogöra för alla inblandades släktförhållanden fyra-fem led bakåt...
 
  • Gilla
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Måste vara en rolig historia:

Vi har stopp i duschens avlopp..
Har en golvbrunn som gud glömde..
Har ungefär 50 cm mellan golvbrunnen och det större avloppet/toan..

.. på mitten därnågonstans är det stopp!

Har insett att det lättaste sättet att rensa bort skiten.. är att skruva ner taket i källaren, ta bort isoleringen.. koppla isär röret.. spola rent.. sätta ihop röret igen, dit med isoleringen.. skruva upp taket igen - och gå och duscha!

Hade varit mycket lättare om det hade varit en normal golvbrunn.. bara lyfta "hinken" och spola rent med slang! (eller stoppa ner avloppsrensare och snurra runt lite..)
 
  • Gilla
Jimmie_ och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Måste vara en rolig historia:

Vi har stopp i duschens avlopp..
Har en golvbrunn som gud glömde..
Har ungefär 50 cm mellan golvbrunnen och det större avloppet/toan..

.. på mitten därnågonstans är det stopp!

Har insett att det lättaste sättet att rensa bort skiten.. är att skruva ner taket i källaren, ta bort isoleringen.. koppla isär röret.. spola rent.. sätta ihop röret igen, dit med isoleringen.. skruva upp taket igen - och gå och duscha!

Hade varit mycket lättare om det hade varit en normal golvbrunn.. bara lyfta "hinken" och spola rent med slang! (eller stoppa ner avloppsrensare och snurra runt lite..)
Ett annat alternativ är att såga ur mittendelen med sticksåg, ränsa och sen limma ihop den igen med smältlim.
Jag har provat.
 
  • Gilla
Jimmie_ och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur min mamma berättar en historia:
[bild]
Tror jag berättar saker så också
 
blackarrow blackarrow skrev:
Ett annat alternativ är att såga ur mittendelen med sticksåg, ränsa och sen limma ihop den igen med smältlim.
Jag har provat.
Funkar säkert utmärkt det med, beror väl på var man har skarven på röret någonstans (är ju en del golvreglar i vägen också, så då kan det vara lättare att såga av..).

Men just nu är jag nästan lite chockerad att jag fått vattnet att rinna lite bättre ifrån golvbrunnen.. yes diskmedel o hett vatten igen kanske gjorde susen, verkar iaf inte ha gjort det sämre! (vanligen brukar försöken för rensning sluta i att det blir tvärstopp.. ja eller lossnar då hehe).

Än tänker jag inte säga nått.. men ska prova spola igen om ett tag och se om det fortfarande funkar!
 
Du har inte provat en klassisk vaskrensare?
 
Hand med en tatuering som föreställer en sköldpadda som jagar en hare i en oändlig loop, humoristisk text om tatuering för bikers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
:)
 
  • Skärmbild av en text som beskriver en komplex kommunikationssituation mellan flera personer med namnen Stefan, Jan, Annie, Ulf, Ebba, Jimmie och Jonas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nefrums och 16 till
  • Laddar…
Bra sammanfattning!
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Problemet är att ta sig ner i golvbrunnen.. så man kommer åt rätt..

Har inte renoverat badrummet än:
[länk]
Kan det vara samma typ som jag har fast med lite klet/silikon över hålen...?
blackarrow blackarrow skrev:
Hade en liten översvämning vid golvbrunnen igen så det kändes som det var dags att ränsa ordentligt.
 
Fast det är ju bara att sätta den över brunnen och pumpa loss. Har jag gjort på min som är fast under klinkern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.