Svar: 2 - 418 km/h

Med många träd och buskar på tomten blir det en hel del löv att ta hand om.
Dessutom underlättar det inte att grannarna också har träd vars löv lätt kommer in på våran tomt.
Har idag inget bra sätt att ta hand om alla löven, kratta är för jobbigt då dom hela tiden kommer tillbaka.
Hjälp mig få en fin höst trädgård.
 
Svar:
2. 418 km/h

Jag har en granne som envisas med att ha mängder av stora björkar och tallar preicis i gränsen till vår tomt och dessa träd släpper ner mängder med löv, barr, frön osv "HELA ÅRET".

Själv har vi nästan inga träd för att just slippa detta men måste ändå ta rätt på allt som grannens träd släpper ner på vår tomt = väldig massa arbete som vi måste göra "i onödan" . En lövblås hade helt klart gjort jobbet lättare och mer motiverande!
 
Svar: 2

Motivering: Visst, vi har träd, och med det även löv att ta hand om. Men, det är inte därför jag vill ha den. Den ser cool ut. Jag kan känna mig som en actionhjälte som slåss mot horder av monster när jag blåser bort löven!
 
Svar: 2, 418 km/h.

Med en trädgård som innehåller 2 stora björkar, 1 hästkastanj, 1 guldregn, 2 fruktträd, 1 magnolia samt några syrénbuskar + några till så gör man inte höstfint i trädgården på en helg med räfsa och skottkärra...
Skulle behöva denna till mig själv och för att kunna låna ut till grannen som får ta en stor del av mina löv.
 
2: 418km/h

Vore fantastiskt bra på mina 250 kvm grusad skaftgata och garageuppfart!
 
Mitt svar är
Alternativ 2 = 418

Jag behöver hjälp
Löven är överallt
Tomten är oändligt stor
Så en lövblås i denna kaliber
Ger mig iver
Att blåsa på
Å hej å hå
 
Rätt svar är 418 km.
Jag bor på landet och har en stor tomt som jag tycker om att sköta och ha i ordning. Problem med rygg och axlar gör dock att jag har svårt att räfsa löv så en webbläsare skulle vara toppen.
 
Svaret är 418!

Jag har långe trånat efter en lövblås/sug då vi har en tall.. som lutar sig lite vackert över en grusgång... bruna barr i grus går inte att kratta! Jag lovar, jag har försökt! Det enda man kan göra att se på medan de bruna små stickorna gömmer sig längre ner mellan gruset enda tills grusgången är mättad och istället blivit barrjord
 
T Tettan skrev:
Rätt svar är 418 km.
Jag bor på landet och har en stor tomt som jag tycker om att sköta och ha i ordning. Problem med rygg och axlar gör dock att jag har svårt att räfsa löv så en webbläsare skulle vara toppen.
:rofl: Vad det kan bli kul med autocorrect...
 
Svar: 2

Med några gamla höga tujor, en tall och två fullvuxna björkar, vore det skönt med en rejäl lövblås istället för blåsor i händerna efter krattandes...
 
Svar 418 km/h är farten på luften...

Som daggmask kanske lövblåsdrömmen verkar bisarr,
men tänk Er att torteras utav nålvassa barr!
Om människan som bor här ändå blåste dem till Hel!!!
Ett daggmaskparadis på jorden vore inte fel!
En Black and Decker GW3031BP
röstar alla daggmaskar ska finnas här brevé...
Daggmask på grönt mossa täckt mark med en suddig bakgrund.
 
Svar: 2

I vår trädgård står det en jättestor ask. Fantastiskt fint träd där barnens gunga hänger. Ett riktigt sagoträd.

Tyvärr finns det en liten nackdel med askar. Det är ett träd som får sina löv sist, och det är många löv, och det tappar sina löv först. Helt klart värt det men det vore skönt att kunna blåsa bort löven istället för att räfsa ihop dem. De kanske kan "råka" blåsa bort till grannen..
 
En stor trädgård täckt av höstlöv med ett litet hus och en fotbollsmål under soligt väder. Ett stort lager av höstlöv täcker en tomt framför ett vitt hus med synliga buskar och träd. 2; 418

Jag har ju lyckats bosätta mig i mitt lilla hus, på den stooora tomten, vid kommunens & kungens ekskog ;) och får därvid kratta upp ca 14 välpackade säckar Eklöv bara inne på tomten, sen alla löv som gömmer sig i syrenhäcken, sen alla löv som singlar ner & lägger sig överallt på den grusade gården...
Singeltjejen jobbar övertid med att hålla det någorlunda rent från löv varje höst... Puhhhh...Så snälla snälla, låt mig få hjälp i år !!
 
Svar; 2 - 418 km/h

Med den blåskraften skulle löven inte ha en chans här hemma! OCH jag skulle kunna blåsa av både gångar och parkering och låta sopkvasten vila fint jämte krattan. Mina händer skulle slippa alla skavsår och blåsor och finger- och armbågsleder skulle för en gångs skull inte svullna och smärta.
Att det också är en lövsug med ordentlig reduceringsgrad är verkligen inte fy skam då det är nästan lika illa att köra skottkärror fulla med löv där hälften ramlar innan man nått komposten som att behöva kratta, kratta och kratta.... och kratta, kratta och kratta... Skulle jag bli glad om jag vann denna Black & Decker lövblås? Jaaa!
 
Maxhastighet är

2. 418 km/h

Vi bor i ett torp på vackra Söderåsen i Skåne, omgiven av lövskog som är fantastiskt vacker men den fäller också stora mängder löv under hösten. Det hade varit till stor hjälp med en lövblås/sug istället för räfsan :giggle: även om man får bra med extra motion av att kratta :D

Varma hälsningar Lisa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.