Kan man blåsa Annie med den?
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfull lövblås med lövsugsfunktion

[bild]

Snart faller löven från träden och vad passar då bättre än en rejäl lövblås i veckans vinstpaket. Du som vinner tar hem en Black & Decker GW3031BP, en elektrisk lövblås på hela 3 000 watt. Till kitet ingår en uppsamlare eftersom lövblåsen även fungerar som lövsug.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har GW3031BP för maximal lufthastighet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 297 km/h
X. 350 km/h
2. 418 km/h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.

2. 418km/h

Första året som husägare inser man att det finns många saker som behövs. Lövblås är ett sådant redskap som verkligen skulle underlätta vårat trädgårdsarbete.
 
2. 418 km/h

Så jag får mer tid med barnen.
 
Svar 2. 418

Jag har precis köpt ett nytt gammalt hus, och eftersom jag är ensamstående så krävs det att jag är effektiv för att hinna allt. På gården har jag två jättestora ekar som producerar massor med härlig jordförbättring till min trädgård, denna underbara maskin skulle verkligen hjälpa mig att flytta allt som ramlar ner till rätt ställe :)
 
Svar: 2, 418km/h

En lövblås är något jag velat ha länge då jag har väldigt mycket stora och tunga löv som hamnar på min tomt.

Kan tänka mig många användningsområden för denna maskin!
 
Svar: 2. 418 km/h

Med en skogstomt med både tall gran björk och ek. Blir det mycket att räfsa på våren .
Nu räfsar jag inte hela tomten utan ca: 1/3 del med en. lövblås så kanske man kan klara av hela tomten. Sugfunktionen vore bra att ha när man ska få bort barr det är tröstlöst att räfsa barr.
 
Svar: 418, då kanske man till och med kan få barnen att hjälpa till att städa i trädgården
 
2. 418 km/h

Med sex äppelträd, två enorma Popplar och en häck på 80 meter så skulle en lövblås verkligen underlätta borttagandet av lövdrivorna varje år.
 
2. 418 km/h

Vi har så liten tomt så jag behöver den inte, men min pappa har 2500 kvm, där det finns ett stort antal björkar, häggar, syrener, rönnar, fruktträd och annat som sprider löv, och han är dessutom reumatiker med dåliga knän och urdålig rygg, så kratta är inte en möjlighet. Han brukar försöka få upp dem med gräsklipparen, men det går ju inte så bra.

En sån här lövblås skulle verkligen göra susen, så jag vill vinna den till honom! Han fyller 77 år den 22 september!
 
Svar: 2

Kämpat varje år med nästan ryggskott på kuppen önskar jag att få underlätta höstens slit med denna underbara maskin.
 
418 km/h

Vi bor granne med en alle' på 16 st enorma björkar som släpper mängder med löv ner på tomten men framförallt mängder med såna där frökapslar. Dessa kryper in under takpannorna och lägger sig i drivor under dessa och samlar fukt. Jag brukar gå upp vartannat år och lyfta på takpannor och försöka samla/blåsa/sopa bort dem. Med den lövblås ni lottar ut skulle underlätta detta hur mycket som helst. Att den kommer till användning för löven också är ju en självklarhet.
 
Svaret är 418.

Höst + trädgård med träd = villhöver ett lövblås!
 
Som daggmask kanske lövblåsdrömmen verkar bisarr,
men tänk Er att torteras utav nålvassa barr!
Om människan som bor här ändå blåste dem till Hel!!!
Ett daggmaskparadis på jorden vore inte fel!
En Black and Decker GW3031BP
röstar alla daggmaskar ska finnas här brevé...
Närbild av en daggmask på en mossbeklädd yta, symboliserar önskan om en trädgård utan lövblåsning.
 
Svar: 418 km/h

Motivering: Min kära sambo skulle mer än gärna ha en egen lövblås. Han har många olika användningsområden för den, förutom att blåsa/samla löv förstås. Man kan blåsa bort sågspån från både verktyg och kläder när man snickrar, man kan använda den när hästhagarna ska mockas, man kan blåsa bort snö från altanen, man kan städa jobbilen. Som ni ser, han har många behov av denna lövblås :)
 
418 km/h.

För att det skulle underlätta vårt trädgårdsarbete väsentligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.