Svar
2. 418 km/h

Vi har en stoor Lind som fäller så mycket löv att vi inte hinner med. För grannsämjans skull behöver vi en lövblås med sigfunktion så inte alla löven hamnar hos grannen i år igen.
 
2. 418

Det här borde ju gynna grannsämjan å det är ju bra för alla.
 
  • Gilla
JockeBL
  • Laddar…
Rätt svar 2. 418
En eloge till byggahus.se som sammanförde flera olika partier att samtidigt svara och diskutera frågor från medborgare innan valet. Tror ingen annan media genomförde något snarlikt. Borde ge stora journalistpriset.
 
2. 418

Mer tid åt familjen och slippa trötta axlar. Sen blir man omkörd av allt för många elcyklar på väg till jobbet. Hade varit grymt att ha denna på ryggen och använda när man behöver lite skjuts upp för backen.

Mvh Daniel
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
F
Svar 2.
26m2 perfekt ekologisk gräsmatta som kräver intensiv omvårdnat utan mekanisk åverkan, samt nermalning av biomassa till min kompost. Dubbelt klimatsmart.
 
Svar: 2. 418 km/h

Då jag måste operera knät om 2 veckor så blir det en jobbig höst,
men om jag skulle vinna denna så blir det en stor tröst.
Även om jag kommer att minska min flås,
så tackar jag inte nej till denna blås.
 
2. 418 km/h

Med en black & decker blir man smäcker
 
Svar 2, 418 km/h

Klart man inte vill bli blåst, även när suget är stort
Med Black & Decker blir det kapacitet som räcker
En sug som också blåser löven bort
Dessutom är den rätt läcker


Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfull lövblås med lövsugsfunktion

[bild]

Snart faller löven från träden och vad passar då bättre än en rejäl lövblås i veckans vinstpaket. Du som vinner tar hem en Black & Decker GW3031BP, en elektrisk lövblås på hela 3 000 watt. Till kitet ingår en uppsamlare eftersom lövblåsen även fungerar som lövsug.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har GW3031BP för maximal lufthastighet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 297 km/h
X. 350 km/h
2. 418 km/h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Alternativ 2,

Varken gillat B&D, lövblåsar för deras oljud eller grannens björklöv, men är beredd att omvärdera detta, om jag vinner lövblåsen !-)
 
Alternativ 2.

Med denna under eken
kan jag äntligen vända på steken.
 
Svar 2.

Vi har massor av träd utanför vår tomtgräns som jag tyvärr inte får fälla för kommunen som äger marken. Grejen är den att de lövar ner hela vår altan/poolområde och sedan letar det sig ner i poolen. Det här skulle vara perfekt för att slippa kratta/sopa var och varannan dag. Även blåsiga dagar sommartid får vi ner mycket i och omkring poolen.
 
Svar 2: 418 km/h

Sommarens altanbyggeprojekt har vi ju verkligen fått valuta för i år, dock så har vi märkt av en baksida nu; det samlas oerhört mycket löv och skräp som blåser in vilket medför att man får sopa och städa ganska ofta.
Med en lövblås skulle det med all säkerhet gå mycket smidigare, finns det då även en sugfunktion hamnar ju löven där de hör hemma och gör nytta.
I komposten!
 
418 km/h
Har tre jätte träd(lönn och ek) på tomten så en sån maskin skulle hjälpa till. Så "suger" inte arbetet med att ta bort löven så mycket som det gör i dagsläget;)
 
Svar: 2. 418 km/h

När man har 12 stora aspar och ett par björkar alldeles intill tomtgränsen så skulle det sitta fint med en lövblås så man slipper kratta både gräsmattan och uppfarten som tillsammans utgör ca 500kvadrat.
 
418km/h

Jag bor i storskogen. Huset är omringat av tallar. De angriper mig genom att släppa miljontals tallbarr på tak och däck. Jag måste förstärka mitt försvar och slå tillbaka med en lövsug. Kan man få en kamoflagemålad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.