Är väldigt nära att slå till på ett Pärlugglan......

Finns det någon som har något att säga om kåken??

Letar efter visningshus, någon som har eller vet???

Tacksam för alla svar........
 
Vi hade samma problem. Vi fick ett bra pris från LB-hus på pärlugglan men eftersom det är en ny husmodell så fanns det inte uppbyggt någonstans. Därför backade vi....man vill ju inte köpa grisen i säcken :). Det är ju faktiskt ganska mycket pengar vi pratar om.
 
Vad har ni fått för pris?
Var har ni tänkt och bygga?
 
Hej igen

Detta var nästan ett år sedan och jag har inte sparat priset. Vi håller just nu på att bygga ett Eksjöhus i Helsingborgs kommun.
När vi var som mest uppe i husdiskussion med LB-hus var vi däremot inne i ett tornugglan men vi gillade inte det huset särskilt mycket. Undervåningen var jättetrevlig men ovanvåningen tyckte vi var trång och dåligt planerad. Det är därför LB-hus har kommit med en större modell i ugglan-serien....pärlugglan.

 
Hade oxå tänkt mig med ryggåstak, men efter ha tänkt till så kankse det ser konstigt ut:
Eftersom taket går ut över uteplatsen så kan inte taket bli centrerat i själva rummet. Det ligger längre åt höger.
Rätta mig om jag har fel.

Till "lena", vilket eksjöhus byggde Ni?
Har själv tittat på deras Egna hem.
 
hoppas du har rätt........

Hoppsa nI hittar ett hus med rätt "krav".
Har ni inte några andra ideér på hus??

Vi har eksjöhus som ett alt.
 
Skall titta på jorgugglan i helgen för att bilda mig en uppfattning om köket, verkar lite svårmöblerat....
Det verkar som att Pärlugglan inte finns att se live. Är det så pass nytt lr vad....
 
Är priset inklusive tomt??
 
Fixarkalle!!

Vi håller på att bygga ett "Lyckan" från Eksjöhus egna hem serie. Huset kommer på fredag så nu är vi lite nerviga....Äntligen sätter det igång.
vilket hus tittar du själv på i Eksjöhus egna hem serie?
Var ska ni bygga?
L
 
Vad innebär "Egna hem" hos Eksjöhus? Tydligen ska de vara mycket billigare än deras andra hus, men om något är billigt borde det finnas skäl för det också, eller?
 
Hur är standarden i Egna hems hus?
Golvvärme, kakel, klinkers??? m.m....
 
Vi bygger Eksjöhus Kvadraten, Egna hem, vi har inbyggnadsugn och häll, det var standard.
 
Hej!
Vi tittade på just det här huset men backade då man inte kunde ändra något som innerväggar och liknande, sen är det tunnare isolering i väggarna än de lite dyrare husen (nån stans sitter ju pengarna).
Men det var trevlig försäljare som verkade vilja lösa de ideer man har.
Lycka till.
 
Ett tips!

Vill du ändra några väggar, ta det med snickaren!
Enligt vår säljare så verkade det inte ömöjligt, jag har varit i hus där väggar har flyttats.
 
Hej!

Jag har precis lagt in mig för att kunna skriva i forumet i en helt annan fråga men kände att jag ska svara på den här först.

Det finns ett Pärlugglan uppställt i Gävle, vi ska antagligen titta på det om några veckor. De som har köpt det ska måla, tapetsera och lägga golv själva men köket ska vara på plats.

Priset som jag har fått för nyckelfärdigt hus i Trosa, vilket jag tror är samma pris som i Stockholm, är 1 523 900 kr, dvs 9400 kr/kvm. Då är det ekparkett, golvvärme och kakel och klinkers i badrummen inräknat. Billigt, vad jag har förstått!

Jag har pratat med deras säljare Leif Karlsson i Södertälje och han är trevlig och verkar ha fötterna på jorden.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.