Vinn kraftfull lövblås med lövsugsfunktion

Person använder Black & Decker elektrisk lövblås med ryggsäcksuppsamlare utomhus och produktbild på lövblåsen.

Snart faller löven från träden och vad passar då bättre än en rejäl lövblås i veckans vinstpaket. Du som vinner tar hem en Black & Decker GW3031BP, en elektrisk lövblås på hela 3 000 watt. Till kitet ingår en uppsamlare eftersom lövblåsen även fungerar som lövsug.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har GW3031BP för maximal lufthastighet?
Svaret hittar du här: https://www.blackanddecker.se/produ...w-lvbls-med-ryggburen-uppsamlingspse/gw3031bp

1. 297 km/h
X. 350 km/h
2. 418 km/h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Siggetass
  • Laddar…
2: 418km/h

Jag har en robotklippare som hackar upp alla löv till små fragment som snabbt försvinner, så det är inte löv på gräsmattan som jag i första hand har tänkt blåsa bort med denna. Jag behöver den för att suga upp alla barr och frön som jag får på mina stenläggningar, berghällar och på asfalten på tomten. Denna torra sommaren blev det ännu mer barr än vanligt, men även en del löv då träden torkade ut och då det inte blåste så särskilt mycket så fann jag ett extra stort behov att få upp dessa.
 
418km/h
Första hösten i nya huset med stor trädgård. Det perfekta trädgårdsredskapet för att ta hand om alla löv och åbäke!
 
Gammelnörden
Svar; 2. 418 km/h

Jag hade ingen aning om att jag hade behov av en lövblås förrän jag såg den här reklamen. Krattan har tjänat mig troget alla dessa år, men nu är jag väldigt nyfiken på vad annat jag kan tänkas blåsa medels suga upp med en sådan där tingest.:thinking:
Retrostilad illustration som visar hur man använder en lövblåsare för olika sysslor, inklusive att städa löv och garage.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Svar: 2, 418km/h.

Motivering: Med en utökad livslängd och en bättre effektivitet förväntar jag mig vara grannarnas dröm när jag nu äntligen kan vara ett föredöme både i hur fint jag har det och hur osjälviskt jag kan låna ut maskinen utan att oroa mig för att min lövblåsare slits ut. Det kommer vara en fröjd i grannskapet!

MVH Mhisha.
 
Hej !
Max hastighet är alternativ 2
418 km / h

Behöver en lövblås som kan hålla emot alla löv som kommer med höststormen.

Peter Keiser

Vinn kraftfull lövblås med lövsugsfunktion

Visa bilaga 289244

Snart faller löven från träden och vad passar då bättre än en rejäl lövblås i veckans vinstpaket. Du som vinner tar hem en Black & Decker GW3031BP, en elektrisk lövblås på hela 3 000 watt. Till kitet ingår en uppsamlare eftersom lövblåsen även fungerar som lövsug.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har GW3031BP för maximal lufthastighet?
Svaret hittar du här: https://www.blackanddecker.se/produ...w-lvbls-med-ryggburen-uppsamlingspse/gw3031bp

1. 297 km/h
X. 350 km/h
2. 418 km/h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]
 
Svar: 2.

Motivering: Jag har ett enda stort träd på min tomt, en tall. Den lämnar två sopsäckar med barr om året. Funderar på att ta ner den, men med en smidig sug för att ta upp barren hade den gärna fått stå kvar ... :)
 
  • Stor tall bredvid en studsmatta där två barn leker i en trädgård.
Svar 2: 418km/h

Det kommer att blåsa nya vindar i Landet efter valet, jag vill gärna dra mitt strå till stacken.
Eller snarare blåsa bort det från våra stenläggningar efter gräsklippning.

//Jante
 
Svar; 2. 418 km/h

Lövblåsen ska gärna hjälpa till att krattan kan gå i velförjänt pension!
 
Svar: 418km/h

Motivering. Med en tomt på 5000 kvadrat så skulle denna lövblås göra så mycket skillnad hemma hos oss. Med 3 barn, hund, katter, hönor och med en fru som inte har ro till att stå med en kratta å räfsa ihop alla löv (inte jag heller för den delen) så skulle vi bli så glada om vi fick vinna denna fina lövblås. :D
 
Svar: 2 - 418 km/h

På mellansvensk stor gård jag bo
Ingen tjur men dock en fin ko
På hösten alla löv och dagg vissna så fint
Dock jag inte har någon lövblås som ordnar cleant
Löv i alla dess färger ger mig huvudbry
När gården skall höststädas vill jag bara lägga mig i en dy
En blås, en blås för mitt kungarika
Så slipper jag hamna i ett lortigt dike
 
  • Gilla
Hjälmen
  • Laddar…
Svar: 2. 418 km/h.

Motivering: I takt med att jag ersätter gräs med klippfria ytor (grus, plattor, trädäck, marktäckande växtlighet) för att spara på onödig och tråkig gräsklippning - med ökad färgrikedom och ökad trivsel. som följd - har jag märkt att det är svårt att bli av med löv. På gräsytor tuggar gräsklipparen ned löven till små beståndsdelar som blir till näring, men så funkar det inte på mina nyskapade ytor. Där ligger löven och förmultnar och ytorna blir fulare. En lövblås skulle rädda mina gräsfria ytor och vi skulle kunna fortsätta att njuta av varierade ytor och många färger.
 
Svar: 2

När man köper hus så baseras köpet helt på känslor.

- Tänk vad skönt att kunna gå ut på gräsmattan när det är sommar.

- Åh vad härligt det blir med vinter och man kan bygga snögubbar i trädgården.

- Åh tänk dig när våren har kommit och få plocka fram cafésetet och ta en fika i solen.

- Men det här huset är perfekt! Ett drömhus! Kastanjeträdet och lönnarna kommer att bli SÅ vackra under hösten :heart:
Träd med blandning av gröna och gula löv som symboliserar början på hösten.








De är verkligen fina.. men.
Täckt av lövfall, en gräsmatta under hösten visar gula och bruna löv med träd i bakgrunden.
En gräsmatta täckt av höstlöv i varierande färger av gult, orange och rött.


Motivering: Jag skulle jättegärna vinna en lövblås för att kunna njuta av höstens eldiga färger och inte dra parallellen till massor av jobb varje gång man går ut :)
 
2: 418km/h

Motivering: vi har flera buskar på tomten som är fina men som kräver mycket krattning på hösten. Med en 2 åring och en 2-veckors bebis finns det inte lika mycket tid som innan. Att den också har uppsamlare gör att jag också kommer få igång min bokashi-kompost på nolltid vilket ger mig ny näring till våren utan att släpa på säckar.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn kraftfull lövblås med lövsugsfunktion
Hej
Rätt svar är 2, 418 km
Jag råkade ut för en cykelolycka i slutet av maj som jag fortfarande lider av. Jag spräckte skallbenet med två blödningar i hjärnan som följd, vänster nyckelben gick av och sex revben. Det är så mycket bättre nu men det skulle underlätta så otroligt mycket med en lövblås både vid villan i Örebro och fritidshuset i Ljusfallshammar.
Var du än finns nånstans, Med en lövblås från Black&Decker går jobbet som en dans.

Willy Höglund
Björkerudsvägen 15
702 21 Örebro

[bild]

Snart faller löven från träden och vad passar då bättre än en rejäl lövblås i veckans vinstpaket. Du som vinner tar hem en Black & Decker GW3031BP, en elektrisk lövblås på hela 3 000 watt. Till kitet ingår en uppsamlare eftersom lövblåsen även fungerar som lövsug.

Totalt värde cirka: 1 900 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har GW3031BP för maximal lufthastighet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 297 km/h
X. 350 km/h
2. 418 km/h

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.