https://www.hemnet.se/bostad/villa-...nd-gotlands-kommun-dalhem-siggur-351-14634796

Vad skulle ni kontrollerat extra?

Jag tänker mig hittills
* Är stammarna byta? Om de är bytta så är det nog i samband med utbyggnad på 80-talet, och då är frågan om man ens föredrar plasten därifrån istället för orginal gjutjärn?

* Övervåningen verkar vara en gammal vind, det verkar inte finnas något sätt att inspektera den lilla vind som är kvar

Det bästa med huset är garagen :)
 
S johd01 skrev:
[länk]

Vad skulle ni kontrollerat extra?

Jag tänker mig hittills
* Är stammarna byta? Om de är bytta så är det nog i samband med utbyggnad på 80-talet, och då är frågan om man ens föredrar plasten därifrån istället för orginal gjutjärn?

* Övervåningen verkar vara en gammal vind, det verkar inte finnas något sätt att inspektera den lilla vind som är kvar

Det bästa med huset är garagen :)
Ser ju väldigt fint ut! Inget renoveringsobjekt direkt. Spontant är det ju tak och källare som måste kollas. Taket ser nylagt ut, men är det gjort korrekt? Är källaren dränerad i modern tid? Med en grundlig besiktning ska nog inte det där vara några problem. Lycka till!
 
P Per i Hamrånge skrev:
Ser ju väldigt fint ut! Inget renoveringsobjekt direkt. Spontant är det ju tak och källare som måste kollas. Taket ser nylagt ut, men är det gjort korrekt? Är källaren dränerad i modern tid? Med en grundlig besiktning ska nog inte det där vara några problem. Lycka till!
Taket ser väldigt nytt ut men är omlagt 86 samtidigt som man byggde ut det och inredde vinden verkar det som.
 
Var det ett ljusskyggt troll som ritade tillbyggnaden? Annars fint hus.
 
Myrstuguberget i Vårby Haga, söder om Stockholm är delvbis byggt på pålar. Inte lika extremt som Ralph Erskine ursprungligen tänkte sig men ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.