Hej Allihopa!
Vi ska bygga i Häljarp utanför Landskrona men känner ingen i de kretsarna. Ni som ska bygga där får gärna höra av er!
Vi är 26 år, har än så länge inga barn men en hund och en katt!

MVH Erika och Roberto

mail: erika.nielsen@larasilver.se :cool:
 
Hejsan..
Roligt med fler som bygger häromkring.
Själv ska jag och min sambo bygga i Vadensjö, nästan mitt i.... nårra kilometer (5-6 km)utanför Landskrona (bor i Landskrona nu).
Var i Häljarp bygger ni eller ni har inte börjat än..? Vad ska ni bygga för hus där?
 
Hej hej

Vi ska också bygga i Häljarp. Vi har bokat/betalat handpenning på tomt. Dock har vi inte bestämt hus än. Det verkar som om både Hjältevad/Modulent är dyrare i Häljarp än på andra områden runt omkring?!

Har ni fått pris på något hus?
 
Hej Benny och Lina!
Vi har än så länge bara varit och tittat på deras visningshus samt tomter. Området ligger intill golfbanan, mer vet jag knappt för det var första gången jag var där när vi tittade på tomten :) Vi bor idag i Kävlinge.
På vilken sida om Landskrona ligger Vadensjö?

Stig-Rune:
Jag tycker också husen verkar dyrare. Har fått pris från en underbar säljare i Malmö när vi tittade på ett annat område och det blev inte så dyrt. Kanske pga mellanhänder...

Lycka till med bygget!
MVH Erika :cool:
 
Hejsan..
Ahaa.. vi titta på dom vid golfbanan osse innan vi köpte tomten i Vadensjö. Hittade en perfekt hörntomt på 936 kvm utmed vadensjövägen/lilla vägen.
Det ligger norr om Landskrona.. Kör man från stan (från McDonalds och ÖB) på Österleden och kör över motorvägen och fortsätter en liten bit (nårra hundra meter) så är det skyltat Vadensjö till höger.
 
Tydligen inte så många på detta forum som bygger i Häljarp. Det är ändå 60 tomter. Plus 50 till inom två år. [smiley=huh.gif]
 
Stig-Rune skrev:
Tydligen inte så många på detta forum som bygger i Häljarp. Det är ändå 60 tomter. Plus 50 till inom två år.  [smiley=huh.gif]
Var har du hört det att det kommer 50 tomter till? Och var i så fall kommer dessa tomterna?
 
Både från Landskrona kommun och från säljarna.

EDIT: De ska ligga utmed barsebäcksvägen ner mot sjögården.
 
Hitta inget jag heller om det.. står inget om framtida 60 tomter på Landskronas sida heller... :-/
 
Benny_o_Lina skrev:
Hitta inget jag heller om det.. står inget om framtida 60 tomter på Landskronas sida heller... :-/
Pratat med folk på byggnadskontoret. De sa att 50 till var "på gång" men eftersom det inte är kommunala tomter vet de inte så mycket mer.

 

http://hd.se/landskrona/2005/12/04/hoegni_vs_bygg

Miljöchefen Högni Hansson vill att planerna på ett 40-tal nya villor vid Munkebäck i Asmundtorp stoppas. Risken är annars att skogskaraktären och den "värdefulla" floran i området tar skada, menar han. Majoriteten i miljönämnden håller med. Men Högni Hansson har inte några större förhoppningar om att politikerna i byggnadsnämnden, som har sista ordet, kommer att lyssna på det örat.
 
Tja vad säger man? Så är det väl alltid i alla kommuner? Miljönämnden motarbetar byggnämnden.


Vad värre är att byggnadsnämnden har satt sig på tvären angående storleken på husen i Häljarp. Nu vill de begränsa storleken till 140kvm - byggyta?? + 60 kvm biyta! 60 kvm!!! Vet att det var något möte i förra veckan men har inte hört något än...
 
Tur att man bygger ett Björken då!!! ;D
 
Hagtornet skrev:
Tur att man bygger ett Björken då!!! ;D

Ska ni bygga ett björken i Häljarp? Vilken tomt i så fall? Bygglov?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.