Jag har en fin liten kompressor som jag tror att det är ett fel på. Lämnade nyss in den och de ska ha fixat något — vad vet jag inte, men det jag tror är fel är fortfarande kvar.

När den fyller på strömmar det luft ur slangen/anslutningen som är inringad på första bilden. Den kommer från röret som förbinder kompressorn med tanken. Slangen sitter där röret går in i tanken, markerat med B på bild två. (Fråga inte var "A" finns.) Den går till där övertrycksventilen sitter.

Jag tycker mig minnas att det inte var så när den var helt ny. Dels har jag inte känt att det blåser där ur, dels känns det som om det nu tar lite längre tid innan den slår ifrån.

Vad tror ni: Ska det fläkta ur den kopplingen?
Närbild på en kompressors slanganslutning inringad för att visa potentiellt fel där luft läcker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kompressor med markerad anslutning där luftläckage förekommer, märkt med bokstaven B.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Etikett för Nu Air kompressor med modell-, tillverknings- och CE-märkningsinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej. Det är givarslangen till tryckströmbrytaren.

EDIT: I stand corrected. Se nedan. Får skylla på att jag är snabb på tangentbordet och uttråkad på jobbet.
 
Redigerat:
Antog att det var den som kände av trycket.
Som sagt, jag undrar vad det var de "fixade" på verkstaden...
 
Det är nog inte "givarslangen" tryckkänningen är den gängade anslutningen.
Slangen är för att släppa ut trycket i röret mellan kompressorn och tanken för att motorn ska ha en chans att få upp varvet innan det blir för mycket mottryck. I tryckströmbrytaren sitter en ventil som öppnar när kompressorn stannar.

Är slangen lös eller läcker så blåser det när kompressorn går och det tar ju längre tid att fylla tanken.

Protte
 
  • Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
Håller med Protte, den slangen är för tryckavlastningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.