Ber om ursäkt om detta varit uppe tidigare, tror det har med nån relativt ny ändring att göra. När jag telefonsurfar (chrome) och klickar svara så låses svarsrutan. Kanske inte så märkvärdigt men iaf jag brukar scrolla upp o kolla samtidigt som jag svarar. Exempelvis X frågar en sak, Y en annan, Z skriver nåt också ska jag få med det i ett svar, scrollar gärna upp o kollar vad det nu va jag svara på samtidigt som jag skriver svaret. Nu när man inte kan läsa tråden samtidigt måste man hålla x, y och z och vad jag ska skriva till respektive i huvudet.

Betyder väl också att man inte kan citera mer än en person i samma svar?
 
Har du infinite scroll påslagen blir det så. Står mycket om denna uppdatering i infinite scroll feedback tråden.
 
Precis som TeroM skriver, ämnet har varit uppe tidigare och hänger ihop med infinite scroll. I dagsläget har vi ingen bra lösning på problemet.
Demmpa Demmpa skrev:
Jag saknar nu hela trådsidan när man börjar svara i någon tråd, det blir så om man redigerar sitt inlägg.
Iaf när man sökt fram en tråd så syns det inte vilken tråd det är man är inne och skriver i.

Efter 09:10 idag blev det såhär.

[bild]
Försöker scrolla uppåt, då vill den bara ladda om sidan, finns inget nedåt/uppåt.

iPhone 6, iOS 11.4.1, senaste versionen av appen
anders07 anders07 skrev:
Riktigt nice, men jag instämmer med tidigare talare... Vore bra med "flytande" svarsruta så man kan scrolla upp/ner medan man skriver och så gör "back" att man hamnar snett i listan ...
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har identifierat följande problem med svarsrutan i infinite scroll så här långt:

1, Snabbsvar fungerar inte i iOS 12 (som fortfarande är en beta). - fixat
2. Snabbsvar fungerar inte i Android på Nokia 8 (vet ej vilken version av Android det är) - sidan blir vit.
3. När man snabbsvarar i iOS eller Android så kan man inte läsa (eller citera) tidigare inlägg på samma trådsida.

4. När man citerat ett långt inlägg och infogar en smiley så scrollar sidan högst upp i formuläret. Detta är inget nytt problem, det har egentligen inte med infinite scroll att göra, utan det har mer med att vår editor är gammal och har dåligt stöd i iOS.
5. När man infogar en smiley via mobilens tangentbord så raderas de när man submittar. Detta har med att vår databaskolumn där inläggen ligger inte stödjer det moderna UTF-formatet och har inte heller något att göra med infinite scroll.
Det går att citera flera inlägg med infinite scroll påslaget även i mobilen men du måste då hoppa fram och tillbaka vilket är lite bökigt. Om du inaktiverar infinite scroll så blir det som vanligt igen.
 
hsd
Vat ändrar man det , vill bli av med sk..en
 
TeroM TeroM skrev:
Har du infinite scroll påslagen blir det så. Står mycket om denna uppdatering i infinite scroll feedback tråden.
Ok, anade någon mer än jag hade stört sig på detta. Infinite scroll numera avslagen, nu funkar det som vanligt. Tack!
 
hsd hsd skrev:
Vat ändrar man det , vill bli av med sk..en
Skärmdump av foruminställningar med alternativ för språk, tidzon, meddelanden och trådnavigering markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hsd hsd skrev:
Vat ändrar man det , vill bli av med sk..en
I infinite-tråden har Per skrivit exakt hur,
Egna profilen - inställningar - inställningar var början om jag inte missminner mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.