Hej,
Vi håller på att planera vårt nya kök och vill ha en större ugn än standard.
Var finner man det?
 
Vill du ha bredare ugn? Det finns ju 90 cm breda. Vad skall du göra som inte får plats i vanlig 60 cm bred?
 
Min erfarenhet är att du kan få en ”roligare” ugn om du håller dig till 60 cm.
Men tretti.se har väl nån bred modell
 
Nu var det inte argument för att hålla sig till 60 cm som jag var ute efter, utan
var man kan köpa större ugnar.

Ni som kan ge bra tips på det, skriv gärna :).

Tack!
 
Vad är budgeten? Jag letar också efter samma sak, men tycker det är svårt att hitta något som är hyfsat prisvärt. De flesta billigare varianter har inga vidare recensioner...
 
A
Rational har fina ugnar med bra finesser i olika storlekar
 
Bertazzoni, Gaggenau o wolf har 76cm breda
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad är budgeten? Jag letar också efter samma sak, men tycker det är svårt att hitta något som är hyfsat prisvärt. De flesta billigare varianter har inga vidare recensioner...
Kanske max 35.000
 
https://www.gaggenau.com/se/produkter/ugnar/eb-333

Ritade ofta in dess föregångare EB 388 när jag fick sådana uppgifter som 16 åring och jobbade som allt-i-allo på en arkitektirma för över 20 år sedan och har sedan dess alltid velat ha en.
 
Redigerat:
90ugnarna blir ofta lägre därför är 76orna att föredra. Och Bertazzoni är den enda som faller in under 35’
 
D DFYD123 skrev:
90ugnarna blir ofta lägre därför är 76orna att föredra. Och Bertazzoni är den enda som faller in under 35’
Nja, Ilves ugnar ligger på 15-17.000.
 
Redigerat:
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Nja, Ilves ugnar ligger på 15-17.000.
Om du läser lite långsammare så förstår du säkert...

Ilve 90cm är 18 liter större än en vanlig Husqvarna. Bertazzoni är 76cm och ”fullhöjd” och rymmer 48 liter mer än samma Husqvarna.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Får göra en pudel och erkänna att jag inte googlade priset på EB333 :oops: den var rätt mycket dyrare än vad jag ville minnas.
 
D DFYD123 skrev:
Om du läser lite långsammare så förstår du säkert...

Ilve 90cm är 18 liter större än en vanlig Husqvarna. Bertazzoni är 76cm och ”fullhöjd” och rymmer 48 liter mer än samma Husqvarna.

Bertazzoni F30 PRO XT med en ungsvolym på 116 l är rätt imponerande. Och dessutom under 35 tusen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.