Eldstad betongring hur kan man reparera den på bästa sätt räcker det med eldfast bruk tro ?? Den har börjat spruckit ganska mycket av värme växlingarna .... Sprucken betongring för utomhuseldstad på gräs, med tecken på värmeväxlingar och bruk inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en sprucken betongring i en eldstad, med synliga sprickor och spår av sot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Finns inget som håller , blir bra varmt där ,rekommendation lite nya grejer ,
 
Betongringar är inget vidare bra i den applikationen. Jag har sett två järnrör med sand mellan på några ställen. Det tål värmen.
 
R rävlyan skrev:
Finns inget som håller , blir bra varmt där ,rekommendation lite nya grejer ,
Nya grejer ?? vad för nått då ??
 
D Daniel 109 skrev:
Betongringar är inget vidare bra i den applikationen. Jag har sett två järnrör med sand mellan på några ställen. Det tål värmen.
Järnrör ??
 
Japp. Jag har tyvärr ingen bild.
 
R
Q qvintus4 skrev:
Nya grejer ?? vad för nått då ??
Betongring med en gjuten botten , ringen ställes på mark med sand under , ca 15 cm betong med lite armering ordnas i botten
 
den har funkat sen 2015 ca får funka lite till , hur kan man bygga nått liknande själv ??
 
R
Den som du visar är en förmiskningsring som brukar sättas på brunnsringar så det inte blir så stort upptill , enklast en sådan , finns i olika storlekar . vända uppochned på , sedan gjuta botten hur du vill ha den , ganska enkel konstruktion
Klart den kostar men det är armering i den så den ska nog hålla några år
Det är värmen som knäcker den
 
Det är nog bättre att inte ha en tät botten.
 
Den är gjuten i botten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.