Vinn taklampa i stjärnlik design

LED-taklampa Bright från Markslöjd med stjärnlik form och multifärgade armar.

Markslöjd har lanserat massor av höstiga och även juliga nyheter i sitt lamputbud. En av dessa är lampan Bright som hela fem personer har chans att vinna denna veckan. Bright påminner starkt om en stjärna både i design och med sitt multifärgade ljus. Det är en LED-lampa av pendeltyp som ger karaktär till rummet som den hänger i.

Totalt värde cirka: 1 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har Bright för diameter?
Svaret hittar du här: http://www.markslojd.com/Hem/Produkt/704430/BRIGHT.aspx

1. 36 cm
X. 42 cm
2. 53 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Markslöjd. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2. 53 cm

Motivering: en bild säger mer än 1000 ord
 
  • Svart mörk bild som illustrerar storleken 53 cm, enligt inläggstext.
  • Gilla
Thullen och 3 till
  • Laddar…
2- 53 cm i diameter!

Pink Floyds låt Shine On You Crazy Diamond dök automatiskt upp i hjärnan direkt jag såg lampan.
Lite crazy, lite diamond.
Kanske är man också lite crazy som vågar hoppas att huset ska stå klart med väggar och tak till jul.
Då skulle denna Diamond behövas, som en upplysande juvel i det tomma, mörka huset!
I fönstren på 3 meter ut mot sjön skulle den få sällskap av ännu en Bright från Markslöjd!
För första gången ser jag fram emot jul - det är också crazy!
 
2. 53

Då varken jag eller frugan kan nått med inredning så är alla väggar i vårt hus tapetserade med olika nyanser av GRÅTT...

Me denna så skulle det flytta in lite "ljus"
 
2. 53 cm

Måste ha något i taket, fungerar inte att hänga stearinljus längre.
 
2. 53cm

Då lampan är batteridriven så behöver den lite omvårdnad för att kunna drivas av el från väggen. Jag planerar att driva den via en liten billig (ca 25 kronor) mikrokontroller (processor) vars inbyggda spänningsregulator faktiskt orkar driva 200mA vilket räcker till denna lampa. Detta gör att jag kommer att kunna styra den via en webbsida som är inbyggd i mikrokontrollern. Dvs jag kan styra den från telefon och dator så länge som jag befinner mig på hemmanätverket.
 
2. 53 cm

Lampan ser inte ut att passa i mitt hem. Men hade varit roligt att undersöka om det går att få den att passa.:cool:
 
D
Svar: 2) 53 cm
Har varit lite grått och jobbigt på sistone hade varit trevligt vinna lite ljus i vardagen
 
2. 53 cm

Nu börjar utbyggnaden med en helt ny övervåning bli klar men över soffbordet framför TVn så är det 3,5m högt utrymme som behöver något iögonfallande som lyser upp höstmörkret.
 
2: Den var ful men min fru älskade den.
 
Svar: 2 53 cm

Hela mitt hus går i vitt, grått och svart. Förutom hunden som är lägger till fawn i skalan. Denna lampa hade livat upp min grådassiga vardag.
 
Svar: 2 - 53cm

Detta ÄR den första julutsmyckning jag visat min sambo som hon faktiskt gilla. Vanligtvis spyr hon på allt vad julinredning heter, speciellt om det är en äckelrött som hon säger.

Men nu med barn så vill man ändå ha julstämningen för deras skull (och min egna :giggle:) och denna takpendel hade varit ett otroligt fint komplement till den övriga och ganska tafatta julpyntet som jag lyckas få upp! :confused:
 
2. 53 cm

Jag tycker att lampan utstrålar varm energi och harmoni. Jag skulle vilja vinna
den och sätta upp den i min dotters rum. Då skulle vi båda mysa så gott under
stjärnans sken. :heart:
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn taklampa i stjärnlik design

[bild]

Markslöjd har lanserat massor av höstiga och även juliga nyheter i sitt lamputbud. En av dessa är lampan Bright som hela fem personer har chans att vinna denna veckan. Bright påminner starkt om en stjärna både i design och med sitt multifärgade ljus. Det är en LED-lampa av pendeltyp som ger karaktär till rummet som den hänger i.

Totalt värde cirka: 1 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har Bright för diameter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 36 cm
X. 42 cm
2. 53 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 7 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
53. Med ny bostadsrätt med utsikt över Vinga och älvinloppet så skulle Bright bli perfekt som iögonfallande inneobjekt med en regnbåges fina lyster!
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Markslöjd. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Markslöjd för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2 - 53cm

Jag behöver en taklampa i min tvättstuga som jag håller på att inreda i rymden-tema. Tror denna skulle passa mycket bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.