Testat att starta om appen, ingen skillnad

Startat om telefonen, ingen skillnad.

Däremot märkte jag att felet bara är i senaste listan. Bevakningar och Deltagit funkar som de skall :thinking:
 
Vi har inte hunnit implementera infinite scroll på Bevakar och Deltagit så det är nog förklaringen till att det funkar där.

Det jag inte förstår är varför det funkar för flera andra men inte för dig och mig.
 
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu har vi rullat ut nästa del i infinite scroll-projektet.

Från och med nu visar vi upp ”nästa tråd” under så att infinite scroll inträffar i alla forumtrådar. Tidigare inträffade det bara i hälften av trådarna, dvs på de som hade mer än 15 inlägg.

Vår förhoppning med infinite scroll är att öka tiden som våra besökare spenderar hos oss, och sedan vi införde infinite scroll för två veckor sedan så har tiden fördubblats. Nu tror vi att den kommer öka ännu mer.

Vi har lagat några buggar och förtydligat att man kommer till en ny forumtråd samt fixat så att man kan man slå av funktionen under inställningar (som en separat inställning naturligtvis) om man inte gillar funktionen.

Hoppas ni gillar funktionen och fortsätter att rapportera in feedback på saker som inte funkar.
Jag gillar inte den funktionen, tyvärr
 
  • Gilla
Strip och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi har inte hunnit implementera infinite scroll på Bevakar och Deltagit så det är nog förklaringen till att det funkar där.

Det jag inte förstår är varför det funkar för flera andra men inte för dig och mig.
Och bara för att röra tilldet mera, det funkar på rätt sätt på min iPad, iOS 11.4.1.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag gillar inte den funktionen, tyvärr
Inte jag heller! Man blir helt förvirrad och tycker inte att inlägg hänger ihop, tills man inser att det är en helt annan tråd man halkat in i. Jag vill inte hamna in i en tråd jag inte tänkt läsa!
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Jag gillar halva funktionen - att man laddar alla sidor i aktuell tråd men inte att nästa tråd laddas. Nåja, jag är glad att det gick att stänga av alltsomallt.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
H
Om det införs nya funktioner, ska dom vara avstängda som standard och jag kan aktivera dom själv.
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle vilja ha IS mellan trådarna i bevakar och senaste. Då också med en ordentlig knapp om att gå till första olästa när man kommer till en ny tråd. Det skulle öka nyttan något för mig, medan jag egentligen aldrig läser tråd efter tråd i en viss kategori, så där tycker jag som övriga att det gör väldigt liten nytta.
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
IS i enskilda trådar fungerar hyffsat, ibland blir det irriterande. Men IS på hela forum blir bara konstigt.
Finns det ens någon som läser ett delforum uppifrån och ner, samtliga trådar? Jag tror att alla klickar in sig på de trådarna man känner någon form av intresse för, då blir IS mellan trådar helt meningslöst.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag får nog erkänna mig skyldig till att någon gång även ha läst nästa tråd för att den kommit upp. Det är som sagt inte en funktion jag skulle sakna om den inte fanns, men då forumägarnas intresse är att få fler att hänga kvar längre så är ju heller inte nödvändigtvis frågan om det är något som vi som användare efterfrågar.

Däemtot tycker jag att det är viktigt att trådavgränsningen är tydlig, men den frågan har vi ju tjatat oss igenom ett par varv, så det är nog känt...
 
Jag tycker normalt infinite scroll är bra och jag har in i det längsta kämpat med det på denna siten men sedan några dagar tillbaka så har jag stängt av det. Jag blir bara förvirrad och irriterad. Förvirrad över att inte riktigt veta var man är i trådar och irriterad för att svarsrutan numera är helt kass när man inte kan scrolla upp och se tidigare svar utan att avbryta sin editering. (Kör via webben på ios)

I normalfallen så sköts uppgraderingar här på BH bra och bidrar till en bättre upplevelse. men på det hela taget så känns det som hela implementeringen av IS var lite förhastad och att det sedan mest är brandsläckning för att hålla efter konsekvenser som borde uppdagats innan lansering.

I all välmening tycker jag ni ska ta bort IS och återställa och sätta er vid ritbordet igen, ni brukar ju lyckas så bra annars! :)
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag kan, genom att bara flytta muspekaren uppåt, utanför svarsrutan, skrolla genom tråden normalt. Kör Chrome i Windows, så problemet är inte generellt.
 
På mobilen går det inte att scrolla åt något håll när man har 'aktiverat' svarsrutan. Och stänger man den med krysset och öppnar den igen så får den avancerade editorn spunk och det går inte att fortsätta skriva efter den sparade texten. Varje gång man skriver en bokstav hamnar den (och markören) i början av texten.
 
useless useless skrev:
Varje
Inga problem, skriv hela inlägget baklänges bara. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Infinite scroll är kontroversiellt och delar alltid användarna i två läger och det är farligt att avfärda motståndarna som konservativa och att man vänjer sig med tiden. Användarnas olika åsikter har betydligt djupare förklaringar men jag avstår från att skriva ett långt inlägg om hur människans kognitiva skillnader bla påverkar hur vi tar till oss och tolkar information.

Mer konkret är infinite scroll en teknik som jag tycker fyller ett syfte i sociala medier, bloggar och på nyhetssidor där informationen är ordnad i omvänd kronologisk ordning, dvs det senaste inlägget eller nyheten ligger alltid högst upp. Beroende på när man senast besökte sidan väljer man själv hur långt ned man behöver bläddra och det rimligt att äldre inlägg inte visas omedelbart. Ytterst få är intresserade av att bläddra till bloggens, tidningens eller Facebookanvändarens första (äldsta) inlägg.

I ett diskussionsforum ordnad i kronologisk ordning har man som läsare däremot alltid målet att komma till ett slut eller mål som i det fallet är det senaste inlägget. Fundera lite över den skillnaden jämfört med Facebook eller nyhetssidan och varför infinite scroll då kanske inte är så lämpligt att använda ur navigeringssynpunkt.

Personligen vill jag som läsare kunna bilda mig en uppfattning om när jag kommer till slutet vilket sidangivelserna ger en bra indikation om. Och som flera redan har påpekat, jag vet ofta hur många sidor jag har läst och kan snabbt navigera till rätt sida när jag senare vill återuppta läsningen. Ytterligare ett konkret problem med infinite scroll är oförmågan att kunna söka på sidan efter det nyckelord eller söksträng som har tagit dig till tråden från tex en Googlesökning.

Min vädjan är att ni gör infinite scroll konfigurerbart direkt från tråden utan att kräva inloggning. Ungefär så som man i vBulletin tidigare kunde ändra layout överst i tråden från linear till threaded mode om jag minns rätt. Eftersom de flesta säkert läser Byggahus från många olika enheter och man inte alltid är inloggad skulle det minimera frustrationen när sidan plötsligt evighetsbläddrar för att man råkar vara utloggad.
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.