richardtenggren
Hej,

Jag tror det var i infitive-scroll-tråden jag läste om en bra grej, att placera Bevaka-knappen längst ner på sidans slut.
Det fick mig att tänka på att jag även skulle uppskatta om det var konfigurerbart i inställningar så att man får välja bland:
- Pop-up med alternativ (som det är idag)
- Bevaka utan mail, ingen pop-up
- Bevaka med mail, ingen pop-up

Det blir lite enerverande varje gång man behöver ändra till "Bevaka utan mail" i pop-up:n.
 
Redigerat:
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Jag föreslår följande placering av bevaka-knappen samt att vi byter ut den gröna knappen med en oifylld/ifylld stjärna, hjärta eller ”google spara”-symbol.
 
  • Skärmdump av diskussionsforum med förslag för ny placering och design av "bevaka-knappen".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Och att det går att ändra default till att inte vara bevakning via mail. Eller har jag bara inte hittat den inställningen?
 
richardtenggren
Det är ett förslag från mig just nu bara :)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är ett förslag från mig just nu bara :)
Blir tokig av alla mail, fick ju ett ytterligare nu för att du svarade :D
 
richardtenggren
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Blir tokig av alla mail, fick ju ett ytterligare nu för att du svarade :D
DET går dock att stänga av under inställningar! :) Tror det ligger under inställningar>inställningar, sen en bockruta :)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
richardtenggren richardtenggren skrev:
DET går dock att stänga av under inställningar! :) Tror det ligger under inställningar>inställningar, sen en bockruta :)
Hur kan jag ha missat den inställningen?! Tack tack tack! (y)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag föreslår följande placering av bevaka-knappen samt att vi byter ut den gröna knappen med en oifylld/ifylld stjärna, hjärta eller ”google spara”-symbol.
Bra förslag till ny placering, det blir mer naturligt. Det är ju oftast när man är i slutet av tråden man vill påbörja en bevakning. Personligen gillar jag tydligheten när det står bevaka, men en stjärna blir nog också bra (det är ju trots allt ganska vedertaget, dessutom används stjärnan redan som ikon för bevakningar i menyn)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Finns det något sätt att stänga av fanskapet?

Om man som jag inte är så datorkunnig är det ungefär 50/50 procents chans att få sina svar i rätt diskussionstråd och inte i nästa. Det börjar snart närma sig gränsen så jag tappar lusten att använda forumet.
 
Och mitt tidigare inlägg gäller den här funktionen som gör att man hamnar i nästa tråd där den förra tar slut. Infinite skråll eller någonting ditåt....
 
richardtenggren
H heimlaga skrev:
Och mitt tidigare inlägg gäller den här funktionen som gör att man hamnar i nästa tråd där den förra tar slut. Infinite skråll eller någonting ditåt....
Du kan även slå av detta under inställningar>inställningar, både scrollfunktionen eller bara att du slussas vidare till nästa tråd.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Är det bara jag som skulle vilja ha möjligheten att bevaka när man är mitt på en sida?
Jag har t.ex. Aldrig använt dela-knappen eller sökknappen i övre menyraden, men saknat en bevaka-knapp flera gånger i veckan.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du kan även slå av detta under inställningar>inställningar, både scrollfunktionen eller bara att du slussas vidare till nästa tråd.
Tack

Nu går forumet att använda igen....och precis som jag misstänkte hade min fråga hamnat i fel tråd på grund av skrålleländet.
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du kan även slå av detta under inställningar>inställningar, både scrollfunktionen eller bara att du slussas vidare till nästa tråd.
Tack, då gick forumet att använda igen, som sagt! Det borde absolut vara "Av" som default på dessa påhitt, hör ni det Per och Marlene?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
MultiMan
richardtenggren richardtenggren skrev:
DET går dock att stänga av under inställningar! :) Tror det ligger under inställningar>inställningar, sen en bockruta :)
Ja, för den automatiska bevakningen när man svarar i tråden, men jag får fortfarande fel förval när jag väljer att bevaka en tråd jag inte deltar i. Hur löser jag det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.