Ska inte flytta förräns i december  ;) men håller på att budgetera allt som har med det att göra...

Söker en bra och pålitlig flyttfirma i Stockholm, nån som kan tipsa om någon?

Och så undrar jag vad som är skäligt att betala? Bra att ha ett hum om vad som är rimligt när man börjar ta in offerter... Vi ska flytta från en trerummare till hus ca en mil härifrån om det kan vara av betydande information.  ;)

Annat speciellt att tänka på när man anlitar en firma för att flytta ens bohag?!

Önskar er alla en härlig dag i vårsolen!  :D
 
Jag tror vi betalade 11000kr för samma flytt (81kvm+källarförråd) i stockholm.

Flyttfirman gjorde en (fri) beskitning på plats innan de satte priset.

Om det är så kort sträcka skulle jag fundera på att ta de mest ömtåliga tavlorna själv...

Obs, om du flyttar vid ett månadsskifte eller annan populär dag, boka flytt i tid!

/Abbe
 
Abbe - Tack för svar? Vilken flyttfirma var det? Ja vi kommer nog köra lite ömtåliga saker "å sånt" själva i våran bil...
 
EllaBella skrev:
Vilken flyttfirma var det?
Peter Åkare /Abbe
 
Hej!

har flyttat med OCT tre gånger. De tar timpeng inkl tre gubbar. Flyttkartonger, även flyttgarderober och packmaterial ingick. Har varit nöjd alla gånger. De kommer och kollar läget först och ger dig ett cirka pris. De har blivit billigare än utlovat varje gång!

Lycka till // Snäckan
 
Tack för svar! :)

Flera?
 
Bromma express flyttade åt oss. En kille kom ut och tittade på det som skulle flyttas, räknade fram ett fast pris där lån av flyttkartonger ingick.

Allt gick efter planen, inga som helst problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.