Vi ska så småningom välja komplett kök, å nu behöver jag lite inredningstips
Vi har nu valt detta:

Slät eklucka med handtag typ Alu/ stål
Vitvarorna är rostfria
Matbordet är av ek med bruna skinnstolar.

Jag skulle vilja ha lite råd ang, kakel och bänkskiva och tapetval (m.m)

Vad tror Ni?...
 
Jag skulle nog välja en ljus bänkskiva i ett annat material.

Ljus kakel med några inslag av metall vore läckert.
 
Vi valde tapeter, mosaik och bänkskivor i olika gråa nyanser. Passar väldigt bra till ek och rostfritt.

Om jag får din mailadress så kan jag skicka en bild så får du se.
 
Lyckans dig ;)
I princip allt passar ju till den starten! Jag skulle nog avstå från ytterligare Ek, tycker inte det är snyggt när det "går för runt"
Vill man inte kosta på sig granit som ju lär vara suveränt men ack så dyrt så skulle jag ta laminat på bänkskivorna. Tog själv en gråmönstrad laminat(ganska ljust totalintryck) valde postformad kant, då vi iof. har ett gräddvitt kök, annars finns det ju fina kantlister men jag tycker personligen att den postformade är tacksam både ur hållbarhets och rengöringssynpunkt, spec. efter några års slitage på kantlisten. Det jag absolut skulle rekommendera är att ta en tjockare skiva, vi tog 4 cm och det blev jättebra.
Vilket kakel du än väljer så kommer det säkert att bli snyggt, men jag tycker att en grön-turkos mosaik/kakel är underbart till just ek/rostfritt, kanonfin brytning men man måste ju gilla den färgen ;)
Väggen skulle jag hålla enfärgad kanske en mjuk sandton.
Lycka till, du har ett kalasutgångsläge/Christina.
 
Vad sägs om vit kakel med gråa fugor? Låter tråkigt men ser bra ut. Ljusgrå laminatskiva skulle passa bra till det. Skulle råda att installera den gammalmodiga praktiska röstfria täckande diskbänken (passar med dina vitvaror).
Väggfärg i ljus Kaffe+mjölk nyans ( inte så mycket gult i ) som passar till bruna stolar och ek i övrigt.
Vad ska det bli på golvet?
Lycka till med valet!
gaia
 
Vi ska ha precis samma kombination i vårt kök. Vi tänkte ha en svart granitskiva till det samt ett gråmelerat mosaikkakel. Vi får väl se om det blir snyggt....
 
Inget direkt tips, men vill gärna väga vågskålen åt ett annat håll ;) Jag är nämligen inte så förtjust i grått...
Om köket är betsad ek kan det vara tjusigt med vitt, annars hade jag nog valt något annat, men ändå neutralt så att man inte tröttnar på det eller är beroende kakeln på bekostnad av övrig inredning.
På tal om bänkskiva så tror jag att ljus är bättre än mörk. Tapetval.... ljust där med :)
 
Hej allihopa! Tack för alla tips jag fått! Vi har nog kommit en bit på väg... Men d här med kök e himla svårt, man ska ju trivas i det länge...

Tack!
 
vitt kakel på väggen, svarta granitskivor, golv i svart eller grått tycker jag passar till ek... ;)
 
Fasting65 skrev:
ja, jag kan inte hålla mej från att visa vårt kök en gång till :D (hmm, borde snart ta betalt av de firmor som sålt prylarna till mej....)

[länk]
Och jag säger det igen, Skitsnyggt !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.