pacman42 pacman42 skrev:
Men hur kan dessa spikar inte ha växt fast under gräsets rötter?
En guidekabel/begränsning syns ju inte efter ett par veckor om man lägger den ovanpå gräset. Och det krävs att man drar rätt hårt för att få loss den också när rötterna vuxit över den. Jag är lite nyfiken på om det finns ett enklare sätt att lyfta på begränsningsslingan när man expanderar gräsmattan.
Jag trode inte det fanns något, taket lades om för 3 årsedan just efer vårrt köp och efter detta har inga spikar använts. Använder uteslutande skruv då jag tycker det är mycket lättare att hanter för en som inte kan hantera en hammare
 
Detta är lösningen för mig, jag slänger ut rakblad rakt ut genom toafönstret ned på gräsmattan.
Med denna lösning kan jag börja slänga gamla spikar också.
 
  • Gilla
Hedeen och 3 till
  • Laddar…
Får fortfarande spikar och häftklammer i fångsten.
MOnteringen är i kåpan på min och ej i chassit.

Har skaffat en till som skall hamna på roboten för den stora gräsmattan, får se vad vi hittar där, vet att de eldat upp virket från ett gammalt boningshus där för 5 årsedan.
 
nikasp
Hade jag barn skulle jag sälja huset och flytta. Med så mycket mög i gräsmattan skulle man ju aldrig våga ha dem ute. Låter helt otroligt att det skulle vara så mycket skit i gräset.
Med ironi-mode-off så tar ju växtligheten väldigt snabbt över. Risken att det ligger lösa skruvar och klammer mm som inte försvinner ner i gräsmattan och växer över ganska omgående (dvs ingen risk att en magnet ska orka dra loss dem) känns som försvinnande liten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.