Har fått dåligt flöde i avloppet och monterade isär de översta rören och rensade ut dem. När jag åternonterade rören blev nåt inte riktig rätt. Det rinner ännu sämre än innan och dessutom så kommer vatten upp i den andra diskhon när den ena blir full, och så var det inte innan. När det blir mycket vatten läcker dessutom en av skarvarna (rödmarkerad på bilden).

Några förslag på hur jag kan fixa till detta?

Både att rören blir rätt monterade och vad som behöver rensas för att få ett bra flöde då det inte räckte med att rensa de horisontella rören och tömma vattenlåset.
 
  • Två rostfria diskhoar med synliga vattenstopp och rödmarkering runt en skarv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksavloppsrör under diskbänk med rödmarkering vid en läckande skarv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
  • Gilla
dr.Rutten
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jag tror att du har nästan stopp längre ned i systemet så att luften under vattenlåset inte kan ta sig ut. Då blir det mottryck och de fenomen som du beskriver uppträder.
 
Krilleman
Absolut en möjlighet Claes, men vattenlåset bör kontrolleras först. För det verkar inte vara gjort!
 
Staffans2000
Och där kanske även den förlorade packningen skvalpar omkring?

Staffan
 
Tack för era svar!

Jag hade mailkontakt med jafu och fick ett par packningar skickade på posten. Så nu läcker inga skarvar längre. Och det var ett rejält stopp längre ner i rören som jag löste med en borste på en stålvajer. Kom upp mängder med grå massa som luktade bajs. Nu superbt flöde :)
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.