Verkar finns många nedfällbara konsoler på marknaden likt denna:

316035c.jpg

Men jag söker tvärt om. En konsol som man kan fälla upp mot väggen från nedfällt rakt läge. Kan inte fatta varför inte det förekommer på marknaden. Någon som vet var/om man kan få tag på det?
 
Förklara nyttan med det, blir inte riktigt klok på det.
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Förklara nyttan med det, blir inte riktigt klok på det.
Har gjort en specialbyggd "tv-bänk". Tv:n sitter visserligen uppe på väggen men under den så har jag två våningar vägghyllor fastskruvade på väggen. Dessa är också hemmabyggen, hyllplanen är eget utsågade skivor som just nu ligger lösa på konsoler. På den undre hyllan ligger all utrustning, receiver, apple tv osv. Och precis ovanför är över hyllan som ett tak. Detta tak vill jag enkelt kunna fälla upp vid behov för att kunna komma åt sladdar utan att behöva lyfta bort taket helt.
 
Ok nu fattar jag.
 
Man kanske kan sätta fast hyllplanet i väggen med gångjärn och ha ett par vanliga fasta konsoler under som det vilar på?
 
useless useless skrev:
Man kanske kan sätta fast hyllplanet i väggen med gångjärn och ha ett par vanliga fasta konsoler under som det vilar på?
Jo asså det är ju nödlösningen. Men därför jag ville fokusera tråden på att fråga om det finns uppfällbara konsoler och inte hur man löser själva huvudproblemet. Det går att lösa med fullösning som sagt. Men jag blir lite förvånad att det inte finns uppfällbar konsol. Känns som jag kanske inte vet vad jag ska söka på eller nått. Förstår inte riktigt varför det inte förekommer faktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.