Jag tycker det skulle vara intressant att se vad ni får för resultat när ni gör vår Bostadspolitiska valkompass.

Det skulle vara kul om ni tog en skärmdump på ert resultat och laddade upp det i ert svar.

Länk till vår valkompass:

https://www.byggahus.se/valkompass2018
 
Hemmakatten
Jag fick MP och V som högsta resultat.
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Blev endast 90% liberal. :rofl:

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tycker det skulle vara intressant att se vad ni får för resultat när ni gör vår Bostadspolitiska valkompass.

Det skulle vara kul om ni tog en skärmdump på ert resultat och laddade upp det i ert svar.

Länk till vår valkompass:

[länk]
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Haha, jag fick MP och V som högsta resultat.
Varför är det roligt? ;)

Nej, det har du rätt i. Har redigerat mitt inlägg.
 
Redigerat av moderator:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tycker det skulle vara intressant att se vad ni får för resultat när ni gör vår Bostadspolitiska valkompass.

Det skulle vara kul om ni tog en skärmdump på ert resultat och laddade upp det i ert svar.

Länk till vår valkompass:

[länk]
Lyckades inte med skärmdump men blev 95% KD men så har jag också som bostadspolitisk talesperson varit inblandad när partiet svarat på frågorna. Men i några avseenden tycker jag tydligen annorlunda
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Kunde inte ta skärmdump men blev vänstern ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Caroline Szyber Caroline Szyber skrev:
Lyckades inte med skärmdump men blev 95% KD men så har jag också som bostadspolitisk talesperson varit inblandad när partiet svarat på frågorna. Men i några avseenden tycker jag tydligen annorlunda
Man kan inte tycka lika i allt, och tur är väl det. Jag svarade t ex att jag är emot att ränteavdrag succesivt trappas ned eftersom jag är tycker att ränteavdraget ska tas bort helt omedelbums. Även om jag inser att det inte skulle ge många röster från mina vänner i Stockholm som har stora bolån. :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Färgstaplade diagram som visar matchningsprocent mellan svar och olika politiska partier, med Moderaterna högst på 76%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Upprepar vad jag skrev i måndags:

Hoppsan :D
 
  • Färgstark stapeldiagram visar partisamstämmighet, Sverigedemokraterna toppar med sjuttiosju procent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Börjar se ett mönster? Sista 3 är samma för alla?
Stapeldiagram som visar matchningsprocent med olika politiska partier, högst för Moderaterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Barndiagram som visar matchningsresultat med politiska partier, KD högst med 77%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vore intressant att även jämföra med resultatet i SVTs valkompass som ej är bostadspolitiskt specifik och se hur det korrelerar. Om det är ok i denna tråd?
Skärmdump av valkompass resultat med olika politiska partiers matchning i procent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
FYI så har partierna själva lämnat svaren på frågorna i vår kompass och när de själva testar så blir de sitt parti.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
harry73
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Börjar se ett mönster? Sista 3 är samma för alla?
Nope
Skärmdump från valkompass med resultat som visar störst match med Miljöpartiet och andra partiers procentandelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Det är nog svårt att jämföra valkompasser med olika inriktning sådär. Vår är avgränsad till bostad och byggande, med flera frågor om småhus. SVT:s valkompass gäller ju all politik och har inte så detaljerade frågor som vår.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det är nog svårt att jämföra valkompasser med olika inriktning sådär. Vår är avgränsad till bostad och byggande, med flera frågor om småhus. SVT:s valkompass gäller ju all politik och har inte så detaljerade frågor som vår.
Javisst. Men bostadspolitiken är ju en delmängd av politiken, så det vore ju konstigt om det blev fundamentalt olika resultat.

Det kommer såklart att skilja.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.