Hej, Jag tror att många har drabbats av oseriösa hantverksforetag. Har ni några bra åtgärder som gynnar privatpersoner?
Som det är idag är för lätt att lägga ner ett AB och starta nytt....
 
Någon som är för mer ansvar för företag? Hårdare straff? Eller kanske några straff?
 
Ämnet kanske inte klockrent bostad ..
 
Polisen och åklagarväsendet har mycket att göra som det är.
 
Vi tillför mer resurser till rättsväsendet rent generellt. Alla diskussioner måste börja där.
 
  • Gilla
Ola Johansson
  • Laddar…
Hej Byggis1976,

Det måste bli enklare att anmäla byggföretag som fuskar. Har själv erfarenhet av byggföretag som jag anlitat vitt såklart men som hade svart arbetskraft. Det är fullständigt oacceptabelt. Ägare till sådana företag ska mycket lättare idag kunna förläggas med näringsförbud och böter.

Hälsningar,
Robert Hannah, Liberalerna

Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej, Jag tror att många har drabbats av oseriösa hantverksforetag. Har ni några bra åtgärder som gynnar privatpersoner?
Som det är idag är för lätt att lägga ner ett AB och starta nytt....
 
  • Gilla
Caroline Szyber
  • Laddar…
Ola Johansson Ola Johansson skrev:
Polisen och åklagarväsendet har mycket att göra som det är.
Så då skall andra gå härja runt bäst dem vill...grattis.
 
  • Gilla
Roger Hedlund
  • Laddar…
Robert Hannah Robert Hannah skrev:
Hej Byggis1976,

Det måste bli enklare att anmäla byggföretag som fuskar. Har själv erfarenhet av byggföretag som jag anlitat vitt såklart men som hade svart arbetskraft. Det är fullständigt oacceptabelt. Ägare till sådana företag ska mycket lättare idag kunna förläggas med näringsförbud och böter.

Hälsningar,
Robert Hannah, Liberalerna
Kristdemokraterna instämmer med Liberalerna i denna fråga. Näringsförbud och böter är viktig markering och skulle stoppa flera av dem
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej, Jag tror att många har drabbats av oseriösa hantverksforetag. Har ni några bra åtgärder som gynnar privatpersoner?
Som det är idag är för lätt att lägga ner ett AB och starta nytt....

Hej Byggis1976!

Många partier pratar om fler poliser men från Sverigedemokraternas sida vill vi stärka rättsväsendet genom hela kedjan. Att oseriösa och kriminella företag kan verka beror till stor del på resursbrist, en brist som vi har budgeterat för att kraftigt stärka upp nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.