Hej Byggis1976,

Liberalerna vill ta bort skatten på uppskov och taket på hur mycket man kan betala i uppskov. Vi vill ha en ny modell för när man betalar vinstskatten - och är bl.a. öppna för en modell där man betalar skatten när man lämnar marknaden.

Hälsningar,
Robert Hannah Liberalerna

Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej
Jag tror de flesta partier håller med om att rörlighet på marknaden är ett problem i Stockholm. Jag är själv mitt i livet och bor i villa i Huddinge. Pga jobb har vi tittat på att flytta. Men eftersom vi tjänat otaliga miljoner sen vi köpte vårt hus så innebär vår flytt att vi i så fall måste "Byta ner oss rejält"...... Vill några av er sänka skatten på hus vinsterna?
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej
Jag tror de flesta partier håller med om att rörlighet på marknaden är ett problem i Stockholm. Jag är själv mitt i livet och bor i villa i Huddinge. Pga jobb har vi tittat på att flytta. Men eftersom vi tjänat otaliga miljoner sen vi köpte vårt hus så innebär vår flytt att vi i så fall måste "Byta ner oss rejält"...... Vill några av er sänka skatten på hus vinsterna?
Hej Byggis1976!

Sverigedemokraterna föreslår ett slopat tak och tidsgräns för användandet av uppskovsbeloppet och på så vis kan du flytta utan att behöva betala reavinsten direkt.
 
  • Gilla
Fredrick Arvidsson
  • Laddar…
B billy_baver skrev:
Ett ökande antal människor i det här landet lever utan eget hem. De bor i soffan hos kompisar. De bor i usla husvagnar. De bor i vuxen ålder ofrivilligt kvar hos sina föräldrar. Eller de bor rent av på gatan.

Hur många hemlösa lovar du och ditt parti att vi har efter en mandatperiod i regeringsställning?
Hej Billy_baver!

Framförhållning i bostadspolitiken, den stora faktorn till bostadsbristen ligger i en misslyckad migrationspolitik vilket man kunnat förutse men valt att blunda för. Tyvärr bygger både regeringen och Alliansen på bostadsbristen genom fortsatt hög migration till Sverige så där kan man omöjligt från deras sida lova bättringar på det bostadspolitiska området.

Sverigedemokraterna kommer på riktigt kunna vända trenden och att vi vid mandatperiodens slut kommer ha en väsentligt bättre situation i Sverige!
 
Jag tror att många av de som just nu bor i Stockholm i villor ffa, är välbeställda och bor billigt. Dvs de har inga lån o inga dyra kostnader. För rörlighet vill alla att dessa ska flytta till en central 3:a. Men eftersom 30% av (I princip totalvardet) försvinner i skatt och en hyra läggs på så krävs mer radikala förslag. Utan att det skulle gynna mig så tror jag på foljande:
1.bort med ranteavdraget
2.ge alla över 60 0%skatt vid flytt till mindre...
3. Slopa uppskov helt, det späder på osunt lånade pengar.
4. Fler hyresrätter..... Nja, kanske. Bara de inte ombildas snabbt
 

Bästa svaret

Varför ens ha en vinstskatt på boende?

Vi betalar allt med redan skattade pengar och utför förbättringar och värdeökning med redan skattade pengar och eget arbete så att få skatta på den eventuella vinst man gör är helt uppåt väggarna.

Så när ska det införas en riktig reform som faktiskt ökar rörligheten på bostadsmarknaden och inte bara dessa halvmessyrer som enbart gynnar statskassan men höjs till skyarna som den bostadspolitiska messias.
 
  • Gilla
Kamichi och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.