Kommer alliansen att införa marknadshyror om de tar över makten? Kommer S, V och MP att återinföra fastighetsskatten om de får fortsätta regera?

På söndag mellan 20-22 får ni möjlighet att ställa politikerna mot väggen och reda ut frågorna om bostadspolitik inför valet den 9 september.

Börja att fundera på vilka frågor du vill ställa redan nu!

Deltagare i debatten är:

Porträtt av Ola Johansson, en av deltagarna i bostadspolitisk debatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ola Johansson, Centerpartiet

Porträtt av Caroline Szyber från Kristdemokraterna som deltar i bostadspolitisk debatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Caroline Szyber, Kristdemokraterna

Porträtt av en man i kostym med glasögon, ser in i kameran, på politiskt forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Robert Hannah, Liberalerna

Porträtt av en kvinna med armbågarna stödda mot en yta och händerna korsade under hakan.
Maria Kjellberg, Miljöpartiet

Porträtt av en manlig politiker mot vit bakgrund, deltagande i bostadspolitisk debatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mats Green, Moderaterna

Porträtt av Ola Johansson från Centerpartiet, en av deltagarna i bostadspolitisk debatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Johan Löfstrand, Socialdemokraterna

Porträtt av en politiker i kostym med leende ansiktsuttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Roger Hedlund, Sverigedemokraterna

Vänsterpartiet har tackat nej till att delta i debatten.
 
Redigerat:
Test
 
  • Gilla
Fredrick Arvidsson
  • Laddar…
Välkommen! Gott att du är på plats.
 
  • Gilla
Roger Hedlund
  • Laddar…
Ja, även jag är här. Det ska bli spännande.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Är vi igång?
 
Jag ska flytta ut var och en av frågorna till en egen tråd, ett ögonblick. Ni hittar dem sedan på Bostadspolitiks startsida.
 
Excel
Statens kostnade för räntesubventioner kommer stiga när räntorna framöver kommer stiga. Ett förslag för att skydda statens finanser är att införa ett tag på hur mycket ränteavdrag man kan göra.

Förslagsvis bör detta förslag träffa de som har lån långt över genomsnittet. Hur ser partierna på detta?
 
Minskad byråkrati vid installation av solpaneler är välkommet. Kan vi vänta lättnader även för vindkraftverk?
 
  • Gilla
Maria Kjellberg
  • Laddar…
Mats Green Mats Green skrev:
Tack för inspel! Tror nog att man kan underlätta för detta även om jag inte tro att man kan tillåta detta rent generellt även om man kan öppna upp för en del.
En
Ola Johansson Ola Johansson skrev:
Hr det börjat, jag fattar inget!
Hej Ola, jo vi har börjat och skjuter frågor till er för fulla muggar. Ge inte upp, dina åsikter är väldigt intressanta. Mvh Fredrik
 
Hej, hur ser ni på att rot och Rut har fått kritik för att ha blivit lite av ett bidrag till de som redan har medlen, och bidra till en del "onödig" renovering, som mest bara blir estetisk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.