[quote author=Ullisojonas link=1128681152/150#174 date=1134489718
Budgeten har gått åt helvete!!!  :p

/J
[/quote]

You don´t say??? ;D
 
Ullisojonas skrev:
[quote author=Byggarinnan link=1128681152/150#173 date=1134376424]Håller ni på att ändra er fortfarande om tillval eller har ni börjat komma till slutsats?
Vitvaror beställda!

Kakelvalen börjar bli klara, även om det fortfarande finns utrymme för ändringar  ;).

Likaledes visade det sig finnas utrymme för alternativa lösningar beträffande badrumsinredningen eftersom vi (så vitt jag förstått saken) redan fattat beslut i frågan, men där Ullis f.n går bärsärk i kataloger och inredningstidningar... Och, får jag tillägga, desutom så småningom fått med sig u.t i reviderandet. Känns dock som om vi börjar se vägs ände. Ta i trä!!!  :cool:

Budgeten har gått åt helvete!!!  :p

/J
[/quote]

Härligt att höra att man inte är ensam...  ;) Vi reviderade lite i ena badrummet dagarna innan plattan gjöts *puh* och efter det tänkte vi "Å nu är vi sååå nöjda, nu är det precis som vi vill ha det...." Eller hur ;D Men det var ju bara konstruktionen - själva stommen.... men sen var det ju det här med det andra... blev det verkligen som vi ville ha det nu.... och så smög man sig på tidningarna igen, ja ni vet ju vilka jag menar ::) och nu har vi kommit på än fler nya ideér till det övre badrummet.... Typ: inte kan man ha ett skåp där när man kan kakla upp det där... Om vi slänger ut det och kaklar hit o kaklar dit... Ja jisses när ska detta sluta? Man kanske får göra det sista, och sedan kasta ut allt vad inredningstidningar och böcker heter. Tror det blir så... punkt  ;)
/Anneli
 
Ullisojonas skrev:
Känns dock som om vi börjar se vägs ände. Ta i trä!!! :cool:
Beslutsångesten lägger sig som ett tryck över pannan, och man minns plötsligt desperat en sinnebild över någon helt annan lösning av badrummet osv...Sen är inredningstidningarna så oförskämda och kommer ut med nya nummer hela tiden, som man bara måste ha. Jag känner igen symtomen!



Ullisojonas skrev:
Budgeten har gått åt helvete!!! :p
Budgeten höll för oss om vi omvärderar det till planerad kostnad per person istället för planerad kostnad för husbygget ;D
 
Hej

Är det någon som vet var elektrikerna är?
Vi har inte bestämt var kontakterna ska sitta och alla elektriker lyser med sin frånvaro trots påstötning via mail och telefon.
Håller de tidsplanen tror ni?
 
Tjena!
Har ni haft ngn kontakt?
Vi har pratat med elfirman och fått el-ritningarna... Ska boka in sammanträde i nästa vecka för att diskutera detaljer.

Märkligt!

/J
 
Är det inte två elfirmor i farten? En som drar med VP-rör och en som drar med flexi-slang...
 
Mer än jag visste!

Oavsett vilka rutiner den firma som kör jobbet hos oss har i vanliga fall, så kan jag meddela att det på 4D SKA dras RÖR!!! Punkt!


 
Å en annan är nöjd över att man ska sparka igång cirkulationen i golvvärmen innan helgen... :-/

Kunde ju dock varit ännu mer i kön... som Thobjo t.ex... ;D
 
Jaja, så långt bak är vi inte. Vi var "lovade" ritningar i slutet av förra veckan! Snart ska vi köpa tomten! ;)
 
Försök komma till avslut under nästa vecka!
Då kan ni kalla den "JulTomten" ;D
 
Ullisojonas skrev:
Försök komma till avslut under nästa vecka!
Då kan ni kalla den "JulTomten"  ;D
;D ;D ;D



//Marge II
 
matteochannika skrev:
...för på fredag så sätter städfirman igång.
Har ni sådan lyx inbakad i husköpet?? :surprised: :surprised: :surprised:
Vi flyttade in UTAN att huset hann städas ut (pga att vårt gamla hus var sålt o tidsplanen inte hölls sista 2-3 v), och jag kan lova att byggdammet fortsatte att sänka sig över våra hjässor/golv/möbler under hela sommaren 2005. :( :-? :p

Först NU känns det som om byggdammet verkar vara borta! :)
 
matteochannika skrev:
...och idag var vi dit och kollade upp dem, jäklar vad de verkade vara noga. 5 personer som gnodde och gick an, stängde rummen de var klara i med plast. Städledaren lovade dyrt och heligt att vi inte kommer att behöva efterstäda en enda minut innan vi flyttar in, fan vad skönt!!!

Huset ser verkligen toppen ut, det känns nästan overkligt. Nu sover vi näst sista natten i här i vårt "f.d." hus, vi kommer att ha EN mellan natt hos föräldrarna i stan (sön. till månd.).

Hoppas att "buset" håller sig ifrån vårt hus nu när det är så nära.


Ha de´

Matte
Men åh, är det så nära nu. Vilken underbar känsla det måste vara! :)
Hör av dig om ni vill ha besök! ;)
 
Ullisojonas skrev:
Å en annan är nöjd över att man ska sparka igång cirkulationen i golvvärmen innan helgen...  :-/
Det blev ingen värme den här veckan!
Det står två små portbla elpannor och väntar på elmatning och inkoppling på golvslingorna.
Begriper dock inte riktigt varför eftersom fjärrvärmeledningen är inkopplad till kåken men i inte anslutits till huvudledningen ute vid gatan... Känns som om det vore lika bra att koppla på fjärrvärmen...

Hur har man gjort i tidigare hus?
 
Mattes hus går fortfarande på elpannor, tror det beror på att det ligger så högt att man inte får tillräckligt högt tryck med fjärrvärmen ;D ;D ;D ;D ;D

Klart de ska koppla in fjärrvärmen BUMS!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.