15 713 läst · 209 svar
16k läst
209 svar
Feedback på infinite scroll lämnas här
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Vilken version av Firefox har du?
61.0.2 (64-bitars)
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Oj, så blir det för mig också. Jag använder aldrig Firefox längre men jag får samma resultat som du nu när jag testar i 61.0.2. Bara 4,16 % av våra besökare använder Firefox numera (5,65 % för ett år sedan). Det är ingen ursäkt, bara det att vi missat kolla där innan vi publicerade. Vi fixar, men förmodligen inte förrän på måndag (=publicerar tisdag morgon). Nu tar vi helg.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
I iphone i kan du alltid klicka högst upp på skärmen för att komma till toppen av sidan.Nötegårdsgubben skrev:Jag tror man skulle behöva en ”till toppen” om infinityscrollen även gick bakåt. Det är väl ok att använda home-tangrnten till på tangentbordet, men nån sån har jag inte i telefonen... Så det är nog rätt bra som det är, även om man när man svarar på ett inlägg plötsligt märker att det man svarat på inte finns direkt före då ens eget svar kom på en ny ”sida”.
Som sagt, man vänjer sig nog som frekvent användare, men möjligen kan en dällananvändare tycka att det är konstigt att det ibland blir si och ibland så.
I appen räcker det att du klickar en gång, i Safari måste du klicka två gånger eftersom förstaklicket visar adressfältet. Tror många inte känner till denna funktion/eller glömt bort den eftersom den inte är synlig och inte används så ofta.
Vet ej om detta funkar i android.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 536 inlägg
Se där! Det visste inte jag.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Hm, jag tror mer på att du råkat få en resurskrävande annons men det kan också ha med att meddelandet dyker upp i trådar med många sidor med många stora bilder i sig.ullberg skrev:
Är meddelandet där hela tiden eller dyker det upp efter ett tag? Kommer du ihåg när det dyker upp?
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Från och med idag ska det funka bra även i Firefox.J Jonas L 84 skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Nu har vi rullat ut nästa del i infinite scroll-projektet.
Från och med nu visar vi upp ”nästa tråd” under så att infinite scroll inträffar i alla forumtrådar. Tidigare inträffade det bara i hälften av trådarna, dvs på de som hade mer än 15 inlägg.
Vår förhoppning med infinite scroll är att öka tiden som våra besökare spenderar hos oss, och sedan vi införde infinite scroll för två veckor sedan så har tiden fördubblats. Nu tror vi att den kommer öka ännu mer.
Vi har lagat några buggar och förtydligat att man kommer till en ny forumtråd samt fixat så att man kan man slå av funktionen under inställningar (som en separat inställning naturligtvis) om man inte gillar funktionen.
Hoppas ni gillar funktionen och fortsätter att rapportera in feedback på saker som inte funkar.
Från och med nu visar vi upp ”nästa tråd” under så att infinite scroll inträffar i alla forumtrådar. Tidigare inträffade det bara i hälften av trådarna, dvs på de som hade mer än 15 inlägg.
Vår förhoppning med infinite scroll är att öka tiden som våra besökare spenderar hos oss, och sedan vi införde infinite scroll för två veckor sedan så har tiden fördubblats. Nu tror vi att den kommer öka ännu mer.
Vi har lagat några buggar och förtydligat att man kommer till en ny forumtråd samt fixat så att man kan man slå av funktionen under inställningar (som en separat inställning naturligtvis) om man inte gillar funktionen.
Hoppas ni gillar funktionen och fortsätter att rapportera in feedback på saker som inte funkar.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
"din gubbe" högst upp > Inställningar > Inställningar (igen) > Fler ämnen i oändlig scroll: Av
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 536 inlägg
Jag tror jag gillar det. Bättre än de helt irrelevanta ”liknande ämnen” som föreslogs förut. För egen del återvänder jag helst till menyn när jag läst en tråd för att själv välja vad jag vill läsa härnäst, men nog lär man väl någon gång snubbla på något intressant nu, vilket inte var fallet förut.