Kan man stänga av funktionen som automatiskt visar nästa tråd när man scrollar ned i en tråd, men behålla den som automatiskt visar nästa sida i samma tråd etc såsom det var igår? Det vore bra med lite mer detaljerade inställningar här. Jag hittar bara en gemensam inställning för allt som har med infinite scroll att göra.
 
  • Gilla
Pen och 11 till
  • Laddar…
Ja! Scrolla till nästa sida är bra, scrolla till nästa tråd är förvirrande.
 
  • Gilla
Pen och 11 till
  • Laddar…
Rent principiellt, om man har plockat bort rutan för att svara utan att få upp en popup borde den inte se ut som en ruta man kan svara i utan ersättas med en knapp för att svara. Vad är det för fel på att svara i den svarsruta som finns på sidan?

Vidare, infinite scroll funkar bra inom en tråd men är helt värdelöst mellan trådar. Man kanske inte är intresserad av allt inom området?

Det ser inte helt rätt ut med rubriken på svarsrutan heller, går inte att scrolla upp. (Firefox)
Skit också, upptäckte att det inte går att ladda upp bilder heller. Jag får upp öppna-rutan, väljer en fil, trycker ok och får upp en ny öppna-ruta. Nu måste jag sluta skriva.
 
Infinite scroll kan jag leva med men jag ogillar starkt att nästa tråd laddas automagiskt, helt plötsligt är jag i en annan tråd känns det som utan att jag sett varför.

Och så saknar jag att se tidigare inlägg när man själv svarar (hemsida och appen i android), hemsidan i android fick jag inte upp tangentbordet på när jag skulle svara.

Edit: tyckte även att sidan var väldigt fladdrig (hoppar fram och tillbaka precis efter man laddat en sida) stängde av infitive scroll och det försvann.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Inatt rullade vi ut nästa del i infinite scroll-projektet. Från och med nu visar vi upp ”nästa tråd” under så att infinite scroll inträffar i alla forumtrådar. Tidigare inträffade det bara i hälften av trådarna, dvs på de som hade mer än 15 inlägg.

Vår förhoppning med infinite scroll är att få öka tiden som våra besökare spenderar hos oss, och sedan vi införde infinite scroll för ungefär en vecka sedan så har tiden nästan fördubblats.

Nu har vi upptäckt ytterligare ett problem med snabbsvarsrutan som gör att tangentbordet försvinner i iOS (både i mobilsajten och i appen).

Vi tror att problemet beror på att vår editor Redactor inte klarar av ”flera instanser” (=typ flera formulär men med olika IDn på samma sida). Vi trodde vi hade löst detta problem igår innan vi rullade ut nästa del av infinite scroll-projektet men av någon anledning så funkar det inte.

Vi felsöker och åtgärdar så fort som möjligt. Tack för snabb feedback.

Vänligen snvänd Svara-knappen högst upp i tråden tills detta är löst.
 
Automatisk laddning av nästa tråd är den sämsta funktionen hittills. :thumbdown:
 
  • Gilla
Pen och 12 till
  • Laddar…
Nu har vi slagit av funktionen som automatiskt laddar in nya trådar tills det fungerar bättre.
 
Redigerat:
  • Gilla
hus520 och 6 till
  • Laddar…
Det känns som att byggahus fokuserar allt mer på att få så många sidvisningar som möjligt :thinking:

Har ni någon uppfattning om hur det påverkar kvaliteten på innehållet?:thinking:
 
Jag har en bestämd uppfattning...
 
Jag har mina misstankar, men jag har väldigt gärna fel i frågan.

Edit: jag saknar en foliehattssmiley ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det känns som att byggahus fokuserar allt mer på att få så många sidvisningar som möjligt :thinking:

Har ni någon uppfattning om hur det påverkar kvaliteten på innehållet?:thinking:
Antalet sidvisningar är inte lika relevant längre såsom det varit tidigare. Men infinite scroll ökar time spent, ökar engagemanget, ger lägre bounce rate, fler som hittar till sidan från Google men också fler sid- och annonsvisningar som konsekvens.
 
Jag vet bara att ju mer tid jag spenderar här desto mindre tid spenderar jag pysslandes med hus och trädgård, därmed borde kvaliteten på mina inlägg bli lidande :thinking::rofl:
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Vi kanske borde införa en sådan där "varning" som dyker upp automatiskt var 15 minut, typ som på skärmbilderna fast mer byggahusigt. ;):rofl:
 
  • Pausmeddelande på TV-skärm från Wii Sports som föreslår en paus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bildskärmsvarning i fordon med meddelandet "Please Take Rest" och en koppkaffeikon.
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
"äh du, nu har du byggahusat länge nog, dra på dig arbetsbyxorna och gör någon nytta"
 
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Ah, om man rullar längst upp och tar svara så kommer man till den "riktiga" svara-rutan och där går det att ladda upp bilder. Så här såg det ut i morse när jag skulle skriva ett inlägg:
Skärmdump av ett användarforum med en öppen diskussionstråd och problematik vid uppladdning av bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vet inte vad som står under linjen för det går inte att scrolla upp och som sagt tidigare så går det inte att ladda upp bilder. Detta är firefox under windows.
 
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.