Jag har några frågor angående material åtgången.
För det första har jag svårt att tänka mig att det går 6kg til drygt 1,5 kvm.... det räcker med i säck ala 3kg....
Sen fattar jag inte varför dom behöver 4st armeringsnät till flytspacklingen, jag tycker det borde räcka med 2st....

Men hur blir själva lösningen i utrymmet? Den är jag lite nyfiken på :D
 
Thyro89 Thyro89 skrev:
Jag har några frågor angående material åtgången.
För det första har jag svårt att tänka mig att det går 6kg til drygt 1,5 kvm.... det räcker med i säck ala 3kg....
Sen fattar jag inte varför dom behöver 4st armeringsnät till flytspacklingen, jag tycker det borde räcka med 2st....

Men hur blir själva lösningen i utrymmet? Den är jag lite nyfiken på :D
Haha jadu :thinking:, är väl inte direkt de största utgifterna i bygget som tur är :cool: Finns tyvärr inte så mycket att göra åt något av hållen för att utvidga badrummet. Vi beslutade iaf om att en väggtoalett skulle spara ca 20cm utrymme eftersom kassetten placeras i väggen. Utöver det blir det golvvärme (el) vilket gör att vi sparar lite plats där ett element annars skulle varit. Blir såklart väldigt tajt ändå men iaf möjligt...:seenoevil:;)
 
Plywoodskiva räcker det med 4. Gipsskivor med 4 st. Arbete el tycker jag är för mycket. Ska han installera JFB?
 
Som föregående också på pekar känns det som om där nästan är lite för mycket av det mesta i material väg... som du nämnder, det är kanske inte de största utgifterna.
Men många bäckar små.....
 
Åsa Lund
Moosys Moosys skrev:
Vi beslutade iaf om att en väggtoalett skulle spara ca 20cm utrymme eftersom kassetten placeras i väggen.
Men där tror jag det blev lite tokigt. Kassetten ska placeras inom våtutrymme så då tar hela väggen 20 cm av rummet? Eller?
 
Kassetten kan mycket väl placeras inne i väggen, så länge det tätskiktas in i nischen=allt befinner sig i våtzon
 
Åsa Lund
Fick för mig att det var svårt att få till i en befintlig vägg ...
 
mycket av kostnaden kan man uppskatta först när man har rivit allting. Plywoodskivor kan kanske slopas helt om underliggande material är stabil timmervägg. Man vinner pengar för material och arbete, samt utrymme.
Standardvägguppbyggnad som finns är bara ett förslag inget krav. Det viktiga att man ha en bärande vägg.
 
Hur blev det?
 
lunarayo lunarayo skrev:
Hur blev det?
Hej, det har faktiskt stått still fram tills nyligen :) Det mesta är utrivet i badrummet nu, slänger upp lite bilder på processen i denna tråd sen (y)
 
  • Gilla
lunarayo
  • Laddar…
Nu börjar det hända lite med badrummet iaf
Ett nedrivet badrum redo för renovering med synliga rör och avlägsnat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivningsstadie av ett badrum med exponerade rör och avlägsnat golv samt väggbeklädnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivet badrum med synliga installationer för el och VVS samt delvis bar isolering och träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grovinstallation av VVS med flera rör och avloppsförgreningar mot trävägg i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivningsfas av badrum med synliga rör och elledningar under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

byggaren har rivit ut det mesta och elentiker och VVS i princip klara. Dags för byggaren att bygga upp toaletten igen all inredning och kakel/klinker är inhandlat
Inköpt kakel, klinker och badrumsinredning på en handkärra redo för badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu börjar det likna något gipset uppe!
Hörn av ett rum med nyinstallerade gipsskivor på väggarna och taket, elledning sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsfas med nyinstallerade gipsskivor i ett rum, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har glömt publicera slutresultatet
Nyrenoverat litet badrum med vita kakelväggar, duschhörna med grått draperi, toalett och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle uppskatta att totalkostnaden landade på ca 80-90,000:-
 
  • Gilla
Caroline543 och 10 till
  • Laddar…
Snyggt! Kul att du delar med dig av projektet och att se slutresultatet!
 
  • Gilla
Moosys
  • Laddar…
Åsa Lund
Snyggt! Kul att se så litet badrum så fint!
 
  • Gilla
Mike Ledd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.