Året har börjat bra för landets värmepumpförsäljare då många husägare tittat på att byta eller sätta in nytt.

Du kan läsa artikeln här: Många köper värmepumpar
 
Jag satte in en till förra veckan, nu har man AC på bägge våningsplanen.
 
MultiMan
Så fort kassan tillåter så kommer även jag att montera en pump till på andra våningen. Denna sommaren har övertygat mig!
 
Håller på att kika på en ny, den gamla har tröttnat...
 
Jag har inget behov annat än de få gånger jag lämnar huset mer än ett dygn på vintern. Kör med pellets för värme och el för vatten.

Det blir troligen en LVP som reserv. Kommer en sådan, som inte används dagligen, må sämre än när den används kontinuerligt?
 
Rekommenderar Sensibo Sky för fjärrstyrning. ”Ersätter” eller kompletterar fjärrkontrollen och är även termometer. Starta och stoppa från telefonen eller kör med timer eller klimatautomatik.
 
K koolla skrev:
Rekommenderar Sensibo Sky för fjärrstyrning. ”Ersätter” eller kompletterar fjärrkontrollen och är även termometer. Starta och stoppa från telefonen eller kör med timer eller klimatautomatik.
Du får samma funktion med en Broadlink för en 1/3-del av priset.
 
N Noseone skrev:
Du får samma funktion med en Broadlink för en 1/3-del av priset.
Den var smart. Nu får du en Sensibo för 1000kr på amazon men så dubbla priset blir det. Men broadlinken verkar sakna inbyggd termometer vilket ju var en viktig funktion för mig när jag ska styra värmepump eller Ac. Ser att man kan komplettera med en sensor och då blir det ungefär samma pris. Fördel med Broadlink blir förstås att sensorn kan sitta där den inte behöver ha fri sikt till värmepumpen. Och att den kan använda andra enheter än värmepumpar är förstås. Den hade varit väldigt aktuell om jag vetat om den, fast jag hade behövt tre st och tre sensorer.
 
K koolla skrev:
Den var smart. Nu får du en Sensibo för 1000kr på amazon men så dubbla priset blir det. Men broadlinken verkar sakna inbyggd termometer vilket ju var en viktig funktion för mig när jag ska styra värmepump eller Ac. Ser att man kan komplettera med en sensor och då blir det ungefär samma pris. Fördel med Broadlink blir förstås att sensorn kan sitta där den inte behöver ha fri sikt till värmepumpen. Och att den kan använda andra enheter än värmepumpar är förstås. Den hade varit väldigt aktuell om jag vetat om den, fast jag hade behövt tre st och tre sensorer.
Det är termometer i den.
 
  • Gränssnitt för smart termostat visar inomhustemperatur på 21.8°C och inställningar för temperatur, strömbrytare och fläkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Noseone skrev:
Det är termometer i den.
Aha. Ja då hade den räckt. Sen ville jag förvisso ha Apple HomeKit stöd som kommer i höst på Sensibo så tröstar mig med det... men det kanske inte är värt dubbla priset förvisso.

Hur kunde detta missas i produktbeskrivningen på nätet. När de gjort en schysst sida så missar de detta.
 
yonna yonna skrev:
Det blir troligen en LVP som reserv. Kommer en sådan, som inte används dagligen, må sämre vid sådan ojämn drift?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.